Demonstrator technologii Boom Aerospace XB-1, noszący znaki rejestracyjne N990XB, wykonał pierwszy lot. Odbył się on 22 marca 2024 na pustyni Mojave (w Kalifornii). Samolot wzniósł się na wysokość 2170 m i rozwinął maksymalną prędkość 439 km/h, po czym bezpiecznie wylądował w tym samym miejscu.
Lot XB-1 jest także pierwszym lotem komercyjnie opracowanego samolotu naddźwiękowego od czasu wycofania Concorde z eksploatacji w 2003. Jednak tym razem prędkość XB-1 była znacznie mniejsza od prędkości dźwięku.
Boom Aerospace zbudowała XB-1 z kompozytów w celu przetestowania nowych technologii, które planuje zastosować w swoim naddźwiękowym samolocie pasażerskim Overture. Są to m.in. system wizyjny wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną, elementów z kompozytu zbrojonego włóknami węglowymi i wloty powietrza do silnika. XB-1 ma prawie 21 m długości i jest napędzany trzema silnikami General Electric J85-15.
Pasażerski Overture będzie czterosilnikowym samolotem naddźwiękowym, który pomieści do 80 podróżnych. Jak dotąd Boom Aerospace otrzymało 130 (wstępnych) zamówień od American Airlines, Japan Airlines i United Airlines, a także ściśle współpracuje z koncernem Northrop Grumman w celu opracowania wersji wojskowych (Wojskowy Overture, 2022-07-31, United zamówiły 15 Overture, 2021-06-03).
Obecnie trwają też prace nad nowymi silnikami, które będą mogły być zasilane w 100% biopaliwem i zapewnią Overture rozwiniecie prędkości Ma1,6 oraz zasięg 7867 km.
W tym roku Boom Aerospace planuje otworzyć zakłady produkujące Overture w Greensboro (w Karolinie Północnej). W Centennial (Kolorado) powstaje obecnie pełnowymiarowa makieta samolotu, który posłuży do integracji wszystkich instalacji płatowcowych.
Boom Aerospace zamierza zaprezentować pierwszy prototyp Overture w 2026, rozpocząć jego próby w locie w 2027 i uzyskać Certyfikat Typu w 2029.