Holenderskie Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM, Królewskie Linie Lotnicze) ogłosiły swoje plany na zbliżający się sezon letni, który ma obowiązywać od 30 marca do 25 października. Przewoźnik zaoferuje 161 kierunków, w tym 66 tras międzykontynentalnych i 95 miast w Europie.
W porównaniu z latem 2024 oferta dostępnych miejsc będzie większa o około 4%, między innymi dzięki otwarciu nowych połączeń. W rozkładzie znajdą się cztery nowe dalekie kierunki: Georgetown w Gujanie, Hajdarabad w Indiach i dwa miasta w Stanach Zjednoczonych Ameryki – San Diego i Portland (otwarta 24 października 2024).
Ponadto holenderskie linie zaoferują więcej rejsów z Amsterdamu do Osaki (5 razy w tygodniu), a od czerwca więcej łączonych lotów do Kilimandżaro i Dar es Salaam (codziennie) zwiększając oferowanie na tej trasie o 30%. Natomiast rejsy na Zanzibar nie będą realizowane w sezonie letnim.
Wzrośnie liczba rotacji do Rio de Janeiro (codziennie), do kanadyjskiego Edmonton (5 do 6 lotów w tygodniu), a także do Las Vegas (codziennie). Łącznie KLM zaoferują około 10% więcej lotów do Ameryki Północnej w porównaniu z latem 2024.
Europejska siatka wzbogaci się o trzy nowe trasy: do Ljubljany, Exeter i Biarritz. Wzrośnie liczba rotacji do wybranych miast, między innymi do Belfastu (2 loty dziennie), czy Porto (4 loty dziennie). Pasażerowie KLM skorzystają też z większej liczby połączeń do Barcelony i 3 lotów dziennie do Splitu wiosną i jesienią. Loty do Mediolanu będą teraz realizowane na lotnisko Linate, podczas gdy Malpensa zniknie z rozkładu.
Dobrą informacją dla podróżnych z Polski jest dalszy wzrost oferty z naszego kraju. Dzięki m.in. podwojeniu liczby rotacji z/do Poznania, przewoźnik zaoferuje do 117 połączeń tygodniowo z/do 5 miast: Warszawy (4 loty dziennie), Krakowa (4 do 5 lotów dziennie), Gdańska (3 do 4 lotów dziennie), Wrocławia (2 loty dziennie) i Poznania (2 loty dziennie od 30 marca br.) do swojego hubu w Amsterdamie (Świetne wyniki Gdańska, 2025-01-23, Prawie 4,5 mln pasażerów we Wrocławiu, 2025-01-09, Dwa loty KLM dziennie z Poznania do Amsterdamu , 2025-01-09).
Od nowego sezonu we flocie pojawią się kolejne 3 szerokokadłubowe Boeingi 787-10 obsługujące trasy dalekiego zasięgu, a także 5 Airbusów A321neo, do lotów europejskich. KLM zapowiedziały, że w nadchodzącym sezonie będą realizowały przewozy międzykontynentalne na poziomie 90% swoich możliwości, ze względu na długie terminy dostaw części zamiennych do samolotów i niedobór pilotów (Ciężarówki-chłodnie KLM, 2024-12-02, Trzy nowości KLM, 2024-11-15).