Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Groby, Pilatusy i Mustangi

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 14 stycznia 2011

BAE Systems, w ramach przetargu na wsparcie szkolenia lotniczego RAF, zaproponuje kompleksowe usługi, oparte o zmodernizowane Groby 115, Pilatusy PC21 i Cessny Citation Mustang.

94 samoloty Grob Tutor T1 (wojskowe oznaczenie zmodernizowanego niemieckiego Groba G 115), zapewnia szkolenie podstawowe przyszłych pilotów RAF. W przyszłości zadanie to mogłyby kontynuować maszyn tego samego modelu z cyfrowym kokpitem / Zdjęcie: James Humphreys

Przetarg organizuje Ascent Flight Training. Instytucja zarządza programem systemu szkolenia pilotów wojskowych (Military Flying Training System, MFTS) na rzecz Ministerstwa Obrony Wielkiej Brytanii. Otrzymała już ona odpowiedzi na wstępne zapytanie ofertowe. Po analizie odpowiedzi, w marcu spodziewane jest wystosowanie szczegółowych zapytań. Wybór zwycięskiej oferty powinno nastąpić na przełomie 2011 i 2012.

BAE Systems, na czele grupy złożonej z Gama Group, Babcock Aerospace i Pilatus Aircraft, zaproponowała oparcie przyszłego szkolenia podstawowego i średniego pilotów RAF o trzy modele samolotów.

Pierwszym jest wykorzystywany obecnie Grob G 115. BAE Systems proponuje jednak, by wykorzystać jego zmodernizowaną wersję, wyposażoną m.in. w szklany kokpit (zobacz również: Porozumienie Grob-BRS).

Drugim samolotem jest szwajcarski Pilatus PC21 (zobacz: Oblot Pilatusa PC-21 dla ZEA). Miałby on zastąpić Short Tucano T1 (licencyjne Embraery EMB-312 Tucano). RAF posiada 93 maszyny tego typu, które w przetargu z 1985 pokonały... Pilatusa PC9. Najstarsze Tucano mają obecnie za sobą 22 lata służby.

Wreszcie w szkoleniu pilotów samolotów dwusilnikowych, konsorcjum pod przewodnictwem BAE Systems oferuje Cessnę Citation Mustanga, samolot należący do stosunkowo młodej klasy VLJ, bardzo lekkich samolotów odrzutowych o maksymalnej masie startowej do 4,5 t (zobacz także: Sanitarny Mustang).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.