Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec remontu HMS Illustrious

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 06 czerwca 2011

W piątek w stoczni Babcock w szkockim Fife, zakończył się remont ostatniego brytyjskiego lotniskowca HMS Illustrious. Będzie służył jako śmigłowcowiec. Nie wiadomo jednak, jak długo.

HMS Illustrious w czasie remontu. Z lewej strony wycofany ze służby, strategiczny okręt podwodny typu Resolution / Zdjęcie: The Daily Telegraph

Okręt przebywał w stoczni przez 16 miesięcy. Dla Babcock był to już 5. remont jednostki typu Invincible. Niestety, był również ostatnim...

Prace objęły m.in., wymianę dwóch silników turbin gazowych, zainstalowanie resortowej sieci przesyłu danych DII, systemu łączności Bowman, zestawu obrony przeciwtorpedowej oraz nowej aparatury do odsalania i chłodzenia wody morskiej.

Okręt otrzymał również nowe malowanie, zarówno kadłuba, jak i wnętrz jednostki. Odnowiono i zmodernizowano kabiny załogi i pomieszczenia socjalne. Remontowi poddano szereg innych systemów pokładowych. Łączny koszt przedsięwzięcia wyniósł 40 mln GBP.

Obecnie rozpoczęły się próby morskie, które potrwają przez kilka tygodni i zakończą się ponownym włączeniem jednostki do służby. HMS Illustrious nie będzie już jednak służył jako lotniskowiec, a jedynie platforma dla śmigłowców, ze względu na wycofanie myśliwców Harrier.

Los okrętu nie jest jednak jasny. Do niedawna zakładano, że pozostanie aktywny przynajmniej do 2014, czyli do czasu wejścia do służby budowanych lotniskowców typu Queen Elizabeth (zobacz np: Stępka pod Prince of Wales). Według nieoficjalnych informacji, resort obrony - w ramach oszczędności budżetowych - rozpatruje jednak możliwość szybszego przeniesienia go do rezerwy (zobacz: Brytyjskie cięcia - to nie koniec).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.