Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Umowa o indyjskich C-17

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 czerwca 2011

Przedstawiciele Boeinga poinformowali wczoraj o podpisaniu umowy, dotyczącej zakupu przez Indie 10 samolotów transportowych C-17. To największy kontrakt eksportowy Globemasterów III.

Samolot o maksymalnej masie startowej 585 t, ma ładowność do 77,5 t, przy czym jest zdolny transportować czołgi podstawowe. Może lądować na słabo przygotowanych lotniskach. 4 silniki Pratt & Whitney F117-PW-100 o ciągu 180 kN każdy, zapewniają prędkość przelotową 830 km/h i zasięg 4480 km. Większy zasięg i udźwig zadecydowały o zwycięstwie nad rosyjskimi Ił-ami 76, niezdolnymi do zabrania na pokład czołgów typu Arjun, o masie ponad 58 t / Zdjęcie: USAF

W odróżnieniu od większości innych, zagranicznych użytkowników C-17 (Kanady, Wielkiej Brytanii, Kataru, ZEA, Australii i - kolektywnie - krajów NATO), Indie kupują duże samoloty transportowe głównie pod kątem potrzeb krajowych. Wymaga tego ewentualny, szybki przerzut wojsk na rozciągające się na tysiące km granice z Chinami i Pakistanem, również z bardzo odległych garnizonów na południu subkontynentu. Możliwość uczestniczenia z misjach zagranicznych odgrywa na tym tle niewielką rolę.

C-17 został wybrany, jako preferowana konstrukcja, przez komisję wojsk lotniczych w połowie 2009. Kolejne dwa lata wypełnił proces trudnych negocjacji. Ostatecznie na początku czerwca bieżącego roku rząd w New Dehli wydał zgodę na zatwierdzenie kontraktu (zobacz: Zgoda na indyjskie C-17). Jego wczorajsze podpisanie były już tylko formalnością.

Szczegóły porozumienia nie zostały na razie ujawnione. Przedstawiciele Boeinga poinformowali jedynie, że dostawy zostaną zrealizowane w latach 2013-2014. Z wcześniejszych, nieoficjalnych doniesień wynika, że wartość przedsięwzięcia - wraz z pakietem serwisowym i szkoleniowym - wyniesie ponad 4 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.