Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

MiG-29K dla WMF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 sierpnia 2011

Lotnictwo WMF FR otrzyma 24 myśliwce pokładowe MiG-29K/KUB. W ostatnich dniach anulowano zakaz lotów samolotów tego typu.

Zakaz lotów myśliwców pokładowych MiG-29K/KUB obowiązywał od czasu katastrofy, do której doszło 23 czerwca (Katastrofa MiG-29KUB, 2011-06-27). Zginęło wówczas dwóch pilotów prowadzących testy w ośrodku w Achtubińsku. Według dyrektora Ośrodka Inżynierskiego OKB im. Mikojana, Władimira Barkowskiego, określono już przyczynę katastrofy. Nie ujawniono jednak szczegółów. Wiadomo jedynie, że Ministerstwo Obrony anulowało zakaz lotów samolotów tego typu.

Pod koniec czerwca pojawiły się informacje, że Indie zawiesiły odbiór kolejnych myśliwców pokładowych MiG-29K/KUB. Później okazało się, że zażądano jedynie informacji na temat katastrofy i jej przyczyn. Obecnie RSK MiG kończy dostawę zamówionej w 2004 partii 16 MiG-29K/KUB i rozpoczyna montaż kolejnych, zamówionych w 2010 myśliwców (MiGi-29K dla Indii za 1,2 mld USD, 2010-01-18). Wiadomo, że dostarczono już 11 samolotów (5 MiG-ów 29K w Indiach, 2011-05-31), pozostałe mają trafić do Indii do końca roku. Wraz z opcją Indie zamówiły 45 MiG-29K/KUB za ok. 2,15 mld USD. Komponenty do nich dostarczają poddostawcy z Indii, Izraela i Francji.

Dyrektor generalny RSK MiG Siergiej Korotkow ujawnił, że MO FR podpisze podczas MAKS 2011 kontrakt na dostawę 24 MiG-29K/KUB dla WMF (zdjęcie: Aleksiej Michiejew). W ub.r. pojawiły się informacje o możliwym zamówieniu 26 myśliwców tego typu (Plany rozwoju rosyjskich WWS, 2010-03-20). Nowe samoloty mają one bazować na lotniskowcu Admirał Kuzniecow. Uzupełnią cięższe myśliwce Su-33, których resursy upływają w 2015. Dowództwo WMF planuje ich przedłużenie o 10 lat.

Od 2012 ma rozpocząć się remont samego Admirała Kuzniecowa. Potrwa co najmniej 5 lat. W ramach prac całkowicie zostanie wymienione wyposażenie elektroniczne okrętu, w tym systemy rozpoznawcze. Unowocześnione zostanie też uzbrojenie. Nie wiadomo gdzie w czasie remontu lotniskowca będą bazować pokładowe MiG-29K i Su-33 (Rosjanie trenują na NITKA, 2010-09-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.