Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Scout SV ujawniony, ale...

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 września 2011

General Dynamics UK zaprezentowała na tegorocznych targach DSEi prototyp czołgu rozpoznawczego dla brytyjskich wojsk lądowych, Scout SV. Program jest jednak zagrożony.

Brytyjskie wojska lądowe zamierzają zamówić od 400 do 586 pojazdów rodziny SV, głównie czołgów rozpoznawczych. Dotychczasowe negocjacje zakładały również opcję na dodatkowe 200 wozów bazowych. Przyszłość programu nie jest jednak przesądzona... / Zdjęcie: General Dynamics UK

Brytyjska filia amerykańskiego koncernu wygrała przetarg na czołg rozpoznawczy i wozy towarzyszące w marcu 2010 (zobacz: Zwycięstwo General Dynamics). Po kilku miesiącach, w lipcu, Londyn zlecił przedsiębiorstwu opracowanie konstrukcji i stworzenie 7 prototypów (zobacz: 500 mld GBP na ASCOD), w tym 3 wozów rozpoznawczych, ewakuacji technicznej, naprawczego, przewozu żołnierzy sekcji rozpoznania oraz pojazdu bazowego. Do dzisiaj powstały już dwa prototypy czołgów rozpoznawczych. Jeden z nich jest obecnie prezentowany na DSEi.

Wóz o masie 34 t (maksymalna masa bojowa obliczana jest na 42 t) został wyposażony w prototypową wieżę Lockheed Martin UK Experimental Demonstration Unit (EDU), uzbrojoną w armatę CTAI Cased Telescoped (CT40) kalibru 40 mm. Pierwsze strzelania zestawu odbyły się w maju bieżącego roku.

Wóz napędzany jest turbodieslem MTU V8 199 TE21 o mocy 815 KM (nieco słabszy model TE20, o mocy 711 KM napędza niemiecko-duńskie transportery Boxer, starsze zaś odmiany bwp Ulan i Pizarro, a więc wozy, które stanowiły podstawę dla projektowania SV), zblokowanym z automatyczną przekładnią Renka 256B.

General Dynamics UK ma jeszcze ok. 3-4 miesięcy na przekazanie poajzdu do prób. W 2013, po zakończeniu prac badawczo-rozwojowych, brytyjskie ministerstwo obrony ma zdecydować o rozpoczęciu produkcji seryjnej. W takiej sytuacji pierwsze czołgi powinny dotrzeć odbiorcy w 2016. Podwozia do pojazdów pierwszej partii produkcyjnej będą wytwarzane w należących do koncernu GD (GDELS) hiszpańskich zakładach Santa Barbara Sistemas. W tym samym czasie w brytyjskim DSG powstanie linia montażowa, na której podwozia będą integrowane z wieżami

Jednak plany te nie muszą zostać zrealizowane. Na DSEi Sandy Wilson szef brytyjskiej filii koncernu poinformował, że projekt może zostać znacznie opóźniony z powodu oszczędności budżetowych. Istnieje nawet realna możliwość zrezygnowania przez Londyn z rozwoju wozów rodziny SV.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra