Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat Super Tucano

Lotnictwo cywilne, 18 października 2011

Amerykańskie władze lotnicze wydały certyfikat dla Embraera EMB 314 Super Tucano. Samolot był wcześniej wypożyczony przez lotnictwo US Navy. Obecnie posiada go prywatna spółka.

Amerykański Super Tucano. Samolot może przenosić bomby ćwiczebne i niekierowane pociski rakietowe, podczepiane pod wyrzutnik SUU-20, umieszczony pod kadłubem, oraz po jednej bombie Mk-81 lub Mk-82 na każdym z dwóch pylonów podskrzydłowych / Zdjęcie: Tactical Air Support

Certyfikat był niezbędny do rozpoczęcia lotów komercyjnych. Super Tucano był wypożyczony przez lotnictwo marynarki wojennej od Embraera dla serii testów, w ramach programu rozwoju lekkiego samolotu przeciwpartyzanckiego. Później jednak nabyła go spółka joint-venture Tactical Air Support i Tactical Air Defense Services, prywatne podmioty posiadające samoloty byłego bloku wschodniego, a świadczące usługi dla odbiorców indywidualnych i -przede wszystkim - dla wojska, w dziedzinie szkolenia i opracowywania nowych typów wyposażenia lotniczego (zobacz również: Amerykanie sprzedają Su-27).

Super Tucano będzie prawdopodobnie brał udział w próbach, związanych z lekkim samolotem szturmowym, jako alternatywa dla Hawker-Beechcrafta AT-6C Texan II (zobacz: Kolejne testy uzbrojonego Texana II). Losy tego programu nie są jednak pewne. Mimo wielu zalet - w tym przede wszystkim niskich cen zakupu i użytkowania - obecna sytuacja budżetowa nie sprzyja zakupom nowych systemów uzbrojenia.

W USA znajdują się przynajmniej dwa szkolno-bojowe samoloty Embraera. Drugi posiada EP Aviation, lotnicza spółka-córka dawnej Blackwater (obecnie Xe Services). Oferuje ona wsparcie lotnicze dla sił najemnych, głównie w postaci lekkich śmigłowców.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.