Rząd Korei Południowej kupił 20 lekkich myśliwców FA-50 budowanych na bazie treningowych T-50. Kontrakt jest wart ok. 600 mln USD.
Koreańskie wojska lotnicze potrzebują następcy przestarzałych lekkich myśliwców F-5E Tiger II (Przygotowania do F-X III, 2011-02-09). Producent szkolno-bojowych T-50 zaproponował zbudowanie na bazie tego samolotu myśliwca o dużych możliwościach. Jego budowa natrafiła jednak na poważne trudności związane z uzależnieniem programu T-50 od USA. Amerykanie blokują zastosowanie w FA-50 zbyt nowoczesnych rozwiązań, w tym radiolokatora z aktywnym skanowaniem fazowym, by nowy samolot nie stał się na rynkach międzynarodowych konkurentem leciwego F-16 (Amerykanie blokują rozwój T-50, 2009-01-16).
Negocjacje dotyczące standardu i liczby kupowanych dla koreańskich wojsk lotniczych FA-50 trwały kilka lat. Ostatecznie ministerstwo obrony podpisało kontrakt na 20 samolotów tego typu za 710 mld wonów (600 mln USD). Mają one zostać dostarczone w latach 2013-2014. Według producenta FA-50 - KAI (Korean Aerospace Industries), docelowo zamówienie może sięgnąć 60-150 samolotów tego typu (do zamiany jest ok. 150 F-5E).
Myśliwiec FA-50 jest wyposażony w radiolokator Elta Systems EL/M-2032 i łącze taktyczne standardu Link 16. Może przenosić uzbrojenie o masie do 4500 kg. Mogą je stanowić kierowane i niekierowane pociski rakietowe oraz bomby o korygowanej trajektorii, w tym Boeing JDAM i Textron CBU-97 SFW. Zasięg FA-50 wynosi 1900 km, a prędkość maksymalna Ma1,5. Wszystkie wersje T-50 są napędzane silnikami General Electric F404.