Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot ostatniego Raptora

Lotnictwo wojskowe, 19 marca 2012

W ubiegłym tygodniu odbył się oblot ostatniego z 187. zamówionych myśliwców F-22A Raptor. Trafi do 525th Fighter Sqadron w bazie Elmendorf na Alasce.

Oblot ostatniego Raptora. Dostawy egz. seryjnych dla jednostek operacyjnych trwały 9 lat / Zdjęcie: Lockheed Martin

F-22A Raptor o numerze 4159 opuścił linię montażową Lockheed Martina w zakładzie Marietta. Jest ostatnim z 187. myśliwców przewagi powietrznej 5. generacji, zamówionym przez USAF. Pierwszy lot samolotu tego typu odbył się 7 września 1997, a pierwszy egzemplarz seryjny został dostarczony 6 lat później. Na początku programu wojska lotnicze planowały zamówić 750 Raptorów, dla uzyskania przewagi nad lotnictwem sowieckim. Po rozpadzie ZSRR, gdy zagrożenie konfrontacją minęło, sukcesywnie redukowano ich liczbę do obecnych 187, głównie ze względów finansowych (zobacz: Kolejna groźba weta). F-22A służą są teraz w Langley A F B w Wirginii, Elmendorf AFB na Alasce, Holloman AFB w Nowym Meksyku i Hickam AFB na Hawajach

Lockheed Martin jest zobowiązany przez Departament Obrony USA do zachowania projektów oraz technologii produkcji, gdyby zaszła potrzeba wznowienia jego wytwarzania w przyszłości. Amerykanie, mimo poniesienia dużych wydatków na rozpoczęcie produkcji, nie zgodzili się na sprzedaż tego samolotu za granicę, chroniąc unikalne technologie wojskowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.