Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Japonia uwalnia Osprey’e na Okinawie

Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 19 września 2012

USA i Japonia zawarły porozumienie, które pozwala Amerykanom rozpocząć na Okinawie operacje lotnicze z użyciem 24 MV-22 Osprey.

Pierwsze 12 MV-22 przybyły do Iwakuni na Okinawie 23 lipca 2012, skąd miały odlecieć do bazy lotniczej USMC w Futenma. Pierwotnie planowano, że operacja przerzutu zakończy się w połowie września. Masowe protesty Japończyków to uniemożliwiły / Zdjęcie: USMC

Pierwsze loty MV-22 Osprey mają się rozpocząć w październiku. W wydanym oświadczeniu, sekretarz obrony USA Leon Panetta powiedział: jestem zadowolony że udało nam się dojść do porozumienia z rządem Japonii, który pozwolił na rozpoczęcie lotów Osprey’ami.

Wdrożenie hybrydowego MV-22, było przedmiotem kontrowersji między obu krajami. Mieszkańcy Okinawy, na czele z gubernatorem, protestowali przeciwko rozmieszczeniu tych maszyn na wyspie w obawie o swoje bezpieczeństwo. Podkreślali, że tylko w bieżącym roku MV-22 rozbiły się dwa razy, nie licząc awaryjnych lądowań (Japończycy przeciw MV-22 Osprey, 2012-09-11).

Oświadczenie Panetty potwierdził również japoński minister obrony, Satoshi Morimoto. Gospodarze przyjęli wnioski amerykańskich komisji badania wypadków lotniczych, że ostatnie incydenty były spowodowane przez błędy ludzkie, a nie problemy techniczne.

Amerykanom zależy na szybkim wprowadzeniu do służby MV-22, które mają – w ramach rotacji jednostek – zastąpić formacje śmigłowców. Pentagon podkreśla, że samoloty te mają w stosunku do klasycznych śmigłowców dwa razy większą prędkość, trzykrotnie większy udźwig i czterokrotnie większy zasięg.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra