Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Centrum serwisowe EC725 w Helibras

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 04 października 2012

2 października w brazylijskich zakładach Helibras w Itajuba otworzono centrum serwisowe śmigłowców Eurocopter EC725. Brazylia zamówiła 50 takich wiropłatów dla własnych sił zbrojnych.

Helibras - obecnie w 75% należący do Eurocoptera - istnieje od 1978, a od 1990 działa w Itajuba. Montowany tam jest cały wachlarz śmigłowców Eurocoptera, głównie mniejszych modeli rodziny EC120 i AS 350. Spółka zatrudnia ok. 1100 osób / Zdjęcie: Helibras

Otwarcie nowych obiektów – centrum serwisowego oraz elementów linii montażowej – o kosztowało Eurocoptera 160 mln Euro. Inwestycja stanowi realizację postanowień zawartego w 2008 porozumienia pomiędzy rządami Francji i Brazylii, wartego 1,8 mld Euro o zakupie 50 EC725 (Rozwój Helibras, 2008-07-07, Brazylijski offset, 2009-09-23). Śmigłowce mają być dostarczane do 2017 i trafią w kilku odmianach do wszystkich rodzajów sił zbrojnych, po 16 EC725 dla wojsk lądowych, lotniczych i marynarki wojennej. Dodatkowe 2 egz. będą w konfiguracji VIP.

Do tej pory Helibras dostarczyła już 4 maszyny zmontowane we Francji, natomiast 5. egz. znajduje się w ostatniej fazie montażu w zakładach w Itajuba. Całość prac związanych w przygotowaniem produkcji seryjnej i serwisowaniem EC725 pochłonie sumę 300-400 mln Euro. Część tej kwoty wydano już w poprzednich latach (Zakłady Helibras zostały rozbudowane, 2010-03-22).

Docelowo śmigłowce opuszczające zakłady w Itajuba mają w 50% wykorzystywać podzespoły dostarczane przez rodzimy przemysł lotniczy. Istnieje już także techniczna możliwość montowania cywilnego odpowiednika EC725, modelu EC225.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.