Huntington Ingalls Industries przekazała kompozytową nadbudówkę przeznaczona dla niszczyciela klasy DDG 1000 Zumwalt. 900-tonowa struktura ma polepszyć własności stealth okrętu.
W kompozytowej nadbudówce Zumwalta (Stępka pod pierwszego Zumwalta, 2011-11-19) będzie mieścić się mostek dowodzenia, anteny radarów i systemów łączności oraz komponenty systemów chłodzenia i wentylacji. Nadbudówka będzie miała skuteczny przekrój odbicia radiolokacyjnego znacząco mniejszy niż w innych współczesnych okrętach. To jedna z największych struktur kompozytowych, jakie kiedykolwiek powstały (Ostatni z Zumwaltów, 2012-04-05).
Program wytwarzania nadbudówek dla Zumwaltów rozpoczął się w styczniu 2009. Ingalls buduje kompozytowe nadbudówki i hangar dla Zumwalta w Composite Center of Excellence w Gulfport. Ich struktury składają się z kompozytów węglowych i wypełniaczy z drewna balsa. Są one bardzo sztywne i lekkie, a jednocześnie bardziej trwałe niż konstrukcje stalowe, bo niepodatne na korozję. Wytwórnia w Gulfport buduje także m.in. kompozytowe maszty dla okrętów desantowych klasy San Antonio (LPD 17).
Zbudowana w Gulfport nadbudówka zostanie teraz przetransportowana z Mississippi do Maine, siedziby Bath Iron Works. Musi pokonać odległość blisko 4 tys. km.