Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

11 wypadków Hermesów w Afganistanie

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 października 2012

Brytyjski resort obrony ujawnił, że w ciągu ostatnich 5 lat wypadki w Afganistanie miało 11 bezzałogowców rozpoznawczych Hermes 450.

Hermes 450 obsługiwany w Afganistanie przez 32 Regiment Royal Artillery / Zdjęcie: MoD

O stratach bsl, które armia brytyjska poniosła w czasie operacji NATO w Afganistanie poinformował Izbę Gmin minister Andrew Robathan. Pismo dotarło do parlamentu 24 października. Wynika z niego, że od 2007 w Afganistanie rozbiło się 11 Hermesów 450. Robathan dodaje, że w tym samym czasie żaden z bsl tego typu nie miał wypadku w Wielkiej Brytanii.

Rząd brytyjski zrealizował przegląd metod szkolenia operatorów bezzałogowców. W jego wyniku ma zostać wprowadzonych wiele zmian. Są one potrzebne tym bardziej, że obsługi bsl Heron 450 wkrótce będą operować nowocześniejszymi bezzałogowcami Watchkeeper (2 mld GBP na brytyjskie bezzałogowce , 2012-09-29).

Znacznie przebudowane bsl Hermes 450 – WK450 Watchkeeper dostarcza spółka joint venture Thales UK i Elbit Systems – U-TacS. Program jest poważnie opóźniony. Stąd potrzeba przejściowego leasingowania innych bezzałogowców.

Brytyjskie Hermesy 450 wylatały nad Irakiem i Afganistanem ponad 60 tysięcy godzin. Pod koniec br. do akcji miały wejść Watchkeepery, ale wszystko wskazuje na to, że ten plan nie zostanie zrealizowany (Watchkeepery wkrótce w Afganistanie?, 2011-07-08). Teraz Brytyjczycy skoncentrowali się na uzyskaniu pełnego certyfikatu cywilnego. Próby wszystkich bsl Watchkeeper odbywają się z ParcAberporth w zachodniej Walii. Ma on zostać zamknięty w 2015.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.