Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze o następcach HH-60

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 28 października 2012

Na program zakupu 112 śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych dla USAF zarezerwowano 6,8 mld USD. To mniej niż oczekuje przemysł. Jego przedstawiciele wątpią także w sprawną realizację programu.

HH-60G amerykańskich wojsk lotniczych / Zdjęcie: USAF

Mimo, że od opublikowania zapytania ofertowego o nowych śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych dla wojsk lotniczych upłynął jedynie nieco ponad tydzień (Przetarg na następców HH-60G, 2012-10-23), znane są już kolejne szczegóły dotyczące tego przedsięwzięcia. Pentagon zarezerwował na zakup 112 maszyn ok. 6,8 mld USD. Przedstawiciele przemysłu twierdzą, że nie jest to imponująca kwota. Faktem jest bowiem, że wartość poprzedniego postępowania, w zarzuconym programie CSAR-X, wyceniano na 15 mld USD. Musi to także świadczyć o znacznym ograniczeniu wymogów przyszłego użytkownika.

Co więcej, przedstawiciele potencjalnych oferentów wypowiadali się nieoficjalnie, że nie wierzą w zrealizowanie zamierzeń resortu, w formie przedstawionej w zapytaniu ofertowym. Po pierwsze, są bardzo sceptyczni odnośnie możliwości finansowych Pentagonu, szczególnie w obliczu niemal już przesądzonej kolejnej już i bardzo dużej redukcji wydatków wojskowych USA (Spóźnione zapewnienia Obamy, 2012-10-25, Jeszcze o możliwych cięciach Pentagonu, 2012-09-15).

Wiąże się z tym zapowiadane przeniesienie punktu ciężkości działań wojskowych z Bliskiego na Daleki Wschód, co zmniejsza zapotrzebowanie na śmigłowce. Zdaniem producentów, obie przesłanki stwarzają poważne ryzyko modyfikacji wymagań USAF w czasie trwania postępowania, szczególnie w odniesieniu do zmniejszenia liczby zamawianych maszyn.

Mimo tego znane są już pierwsze przemysłowe sojusze. Stworzenie grupy zapowiedzieli już przedstawiciele Sikorsky`ego i Lockheed Martina. AgustaWestland sprzymierzy się prawdopodobnie z Northrop Grummanem, oferując odmianę AW101. Boeing z kolei wystąpi raczej samodzielnie, proponując dedykowane modele ciężkiego śmigłowca CH-47 lub samolotu hybrydowego V-22 Osprey. Jedynie przedstawiciele EADS nie ujawnili swojego stanowiska, informując o analizowaniu zapytania ofertowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.