Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

20 tys. godzin EC135

Lotnictwo cywilne, 30 października 2012

Przedstawiciele Eurocoptera poinformowali o wylataniu przez śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego 20 tys. godzin lotów. Oświadczenie stanowi częściowe rozliczenie z gwarancyjnym okresem serwisowym, który zapewnia koncern.

W okolicznościowym oświadczeniu przedstawiciele Eurocoptera poinformowali, że cała flota sanitarnych EC135 wylatała już 20 tys. h, notując 95-procentowy wskaźnik sprawności. Jednocześnie podali, że producent zapewnia najkrótszy w Europie czas reakcji na zgłoszoną usterkę, zaś czas jej usunięcia nie przekracza 12 h. Czas między otrzymaniem zgłoszenia a podjęciem akcji skrócono do 4 minut. Jednocześnie – w porównaniu do starszych Mi-2 – uzyskano możliwość prowadzenia akcji w nocy.

Dane te odnoszą się do okresu obowiązywania gwarancji, który minął już dla części ze śmigłowców. Za ich obsługę odpowiadają teraz służby techniczne LPR. Jednocześnie poinformowano o rozwiązaniu przyczyn szybszego niż zakładano zużywania się silników (Kłopoty z silnikami EC135 LPR, 2012-02-26).

Powodem był brak wymaganych przez producenta filtrów wlotów powietrza silników chroniących przed zasysaniem pyłów i twardych obiektów w czasie startów i lądowań na słabo przygotowanych lądowiskach. Eurocopter zainstalował je na własny koszt.

Oprócz 17 stałych baz śmigłowców sanitarnych, LPR może wysyłać swoje maszyny na ok. sto lądowisk przyszpitanych (z reguły betonowych) oraz do ok. tysiąca miejsc, z których przy udziale straży pożarnej można operować zarówno w dzień, jak i w nocy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra