Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

T129 zgodnie z planem

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 listopada 2012

Premier Turcji RecepTayyip Erdogan poinformował wczoraj, że już w przyszłym roku Turcja rozpocznie seryjną produkcję śmigłowców szturmowych T129, co jest zgodne z planami z 2007.

Wyprodukowany w zakładach TAI prototyp śmigłowca o nr P6. Jego oblot odbył się 17 sierpnia 2011 / Zdjęcie: TAI

Tureckie T129 to odmiana włoskiej Agusty A129 Mangusta. Konstrukcja ta została wybrana przez Ankarę w rozstrzygniętym w 2007 przetargu na uruchomienie w tym kraju produkcji 50 śmigłowców uderzeniowych z opcją na kolejne 41 egz., za kwotę 1,9 mld USD. Zakładano wtedy, że produkcja seryjna będzie realizowana w latach 2013-2017. Wczorajsza deklaracja premiera Erdogana świadczy, że program rozwijany jest zgodnie z planem.

We wrześniu 2007 Turkish Aerospace Industries (TAI) podpisała umowę przemysłową z AgustaWestland o wspólnej produkcji śmigłowców, zakładając, że w 5-letnim okresie rozwoju T129, przemysł opracuje rodzime podzespoły, potrzebne do produkcji seryjnej (Wejście w życie umowy o zakupie Mangusty, 2008-06-25).

Oblot prototypu nowej wersji maszyny odbył się w 2009 w zakładach AgustaWestland we włoskim Vergiate (Oblot prototypu T129, 2009-09-29). Po dwóch latach, w sierpniu 2011, w powietrze wzbił się prototyp T-129 zbudowany już w TAI (Oblot tureckiego T129, 2011-08-18). Program zanotował również wypadek w marcu rozbił się prototyp wykonany we Włoszech (Rozbicie prototypu T129, 2010-03-24).

W 2010, w wyniku zaostrzenia się działalności kurdyjskiej partyzantki, Turcja zamówiła w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, za 193 mln USD, 9 śmigłowców Agusta A129 (A129 dla Turcji, 2010-06-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.