Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy Dreamlinerów

Lotnictwo cywilne, 17 grudnia 2012

Wczoraj PLL LOT musiał odwołać start jedynego polskiego Boeinga 787 Dreamliner, prawdopodobnie z powodu problemów z systemem elektronicznym. Inni użytkownicy skarżą się na dużą liczbę usterek, także konstrukcyjnych.

Jedyny jak dotąd Dreamliner PLL LOT / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Już pierwszy rozkładowy lot polskiego B787 okazał się nieszczęśliwy (Obsługa Dreamlinera poza Polską, 2012-11-14; Loty szkolne Dreamlinera po Polsce, 2012-11-19). Samolot zmierzający do Pragi, z powodu awarii jednej z uszczelek, musiał w ostatni piątek lecieć na wysokości niecałych 5 tys. m. Do podobnego wydarzenia doszło w niedzielę: według portalu aeronews.pl, lot do Monachium został odwołany, prawdopodobnie z powodu usterki pokładowych systemów elektronicznych. Pasażerowie wylecieli z 2-godzinnym opóźnieniem na pokładzie mniejszego B737.

Wydarzenia te wpisują się w szerszy problem, jakości Dreamlinerów dostarczanych do pierwszych klientów. Dla przykładu, trzeci z zamówionych przez Qatar Airways Boeingów nie odbył dotąd żadnego lotu pasażerskiego. Z powodu usterki instalacji elektrycznej został wyłączony z działań na niemal tydzień. Prezes linii, Akbar Al Baker powiedział, że nie kupuje samolotów do muzeum, ale by latały i będzie domagał się odszkodowania.

Kolejny poważny problem – tym razem wynikający z błędu konstrukcyjnego – wykryły amerykańskie władze lotnicze. Stwierdziły one usterkę montażową instalacji paliwowej. W jej wyniku może dojść do wycieku nafty lotniczej, w tym nawet bezpośrednio do silników, co może zakończyć się ich pożarem i katastrofą.

Przedstawiciele Boeinga twierdzą, że są to normalne problemy występujące w okresie wprowadzania nowych samolotów do służby. Deklarują, że na bieżąco pracują nad likwidacją ujawnionych usterek.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.