Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeingi 737 MAX za 6 mld USD

Lotnictwo cywilne, 03 stycznia 2013

Boeing podpisał porozumienie z przedsiębiorstwem leasingowym Aviation Capital Group (ACG) na dostawę 60 pasażerskich 737 MAX. Szacunkowa wartość umowy wynosi 6 mld USD.

Obecny portfel zamówień na 737 MAX wynosi już 1 029 egz. / Rysunek: Boeing

Porozumienie zostało sfinalizowane jeszcze w grudniu 2012, jednak producent poinformował o nim dopiero teraz. Wartość umowy szacowana jest na 6 mld USD. W ramach jej realizacji, ACG otrzyma 50 B737-8 i 10 B737-9. Oba modele reprezentują opracowywaną rodzinę MAX.

Strony nie podały terminu realizacji dostaw. Pewnym jest, że nie dojdzie do nich przed 2017, kiedy to do służby ma wejść pierwszy egzemplarz nowej generacji 737 (Nowe Boeingi od 2017, 2011-09-03). Brak jest też informacji odnośnie planowanych jednostek napędowych, choć amerykański koncern projektuje rodziną MAX pod katem wykorzystania równolegle opracowywanych silników CFM International Leap-1B. Standardowo samoloty otrzymają zabudowę wnętrza w standardzie Sky Interior, podobnym do wykorzystywanego w Dreamlinerach (500. Sky Interior, 2012-11-05).

Założone w 1989 ACG specjalizuje się w świadczeniu usług leasingowych. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Newport Beach w Kalifornii. Posiada ono oddziały regionalne zlokalizowane w Londynie, Santiago, Seattle, Singapurze oraz Szanghaju. Z jego usług korzystają klienci z 37 państw świata (w tym także z Polski).

Flota ACG liczy 240 samolotów. Tworzą ją Airbusy rodziny 320 i 330 oraz Boeingi 737, 757 i 767. Dodatkowo przedsiębiorstwo oczekuje dostaw 137 maszyn rodzin B737NG, B787 oraz A320 (Dubaj łaskawy dla wszystkich, 2011-11-15).

Umowa z ACG na dostawę B737 MAX jest jedną z wielu zawartych w ub.r. Największe zlecenie złożyła indonezyjska Lion Air, która w lutym kupiła 201 B737 MAX (Mega kontrakt sfinalizowany, 2012-02-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.