Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanadyjska certyfikacja PW1500G

Lotnictwo cywilne, 23 lutego 2013

Kanadyjski departament transportu wydał certyfikat typu dla silników Pratt & Whitney PW1500G, mających w przyszłości napędzać samoloty pasażerskie Bombardiera rodziny CSeries.

Silniki Pratt &Whitney PW1500G mają cechować się wyraźną redukcją emisji hałasu oraz zużycia paliwa w stosunku do obecnie stosowanych jednostek napędowych. Ich certyfikacja była początkowo zaplanowana na koniec 2012 / Zdjęcie: Bombardier

Program testów PW1500G rozpoczął się w 2010. W jego realizację zaangażowano 8 silników testowych, które pracowały przez 4 tys. h. Od czerwca 2011 trwały próby lotne przy wykorzystaniu specjalnie do tego celu przystosowanego Boeinga 747SP. Realizowano je na terenie centrum testowego Pratt &Whitney w Mirabel w Kanadzie. Tam też zlokalizowano zakłady montażu finalnego PW1500G, a wkrótce zostanie też uruchomiona linia montażowa dla maszyn rodziny CSeries. Silniki spędziły w powietrzu 340 h.

Certyfikacja PW1500G pozwala na rozpoczęcie lotów testowych samolotów rodziny CSeries, które docelowo mają być wyposażone właśnie w te jednostki napędowe. Pierwsze próby zaplanowano w pierwszej połowie br. Jeżeli ich realizacja przebiegać będzie zgodnie z planem, już w 2014 ruszy produkcja seryjna maszyn oraz ich dostawy (Zamówienie na CS100, 2012-12-20, Sukces Bombardiera, 2010-03-01). Obecny portfel zamówień na samoloty CSeries zamyka się liczbą ok. 400 egzemplarzy. Większość z nich to jednak opcje.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra