Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ochrona przed łodziami motorowymi

Marynarka wojenna, 05 kwietnia 2013

Brytyjska QinetiQ poinformowała o zawarciu porozumienia z ministerstwem obrony Wielkiej Brytanii w sprawie opracowania i rozwoju systemu ochrony okrętów Royal Navy przed zagrożeniem ze strony małych jednostek nawodnych.Zdaniem Londynu szybkie i zwinne łodzie motorowe (na pierwszym planie) mogą w rękach piratów lub ekstremistów stanowić realne zagrożenie dla bezpieczeństwa brytyjskich jednostek nawodnych rozlokowanych na wodach przybrzeżnych lub na terenie małych i ruchliwych akwenów morskich / Zdjęcie: Royal Navy

Producent nie podał wartości ani zakładanego terminarza realizacji zakontraktowanych prac. Zleceniodawcą jest podległe resortowi obrony Defence Science and Technology Laboratory (DSTLl), pośredniczące w procesie wdrażania rynkowych rozwiązań technologicznych dla brytyjskiej armii.

Celem opracowania jest zwiększenie ochrony brytyjskich okrętów wojennych przed zagrożeniem ze strony małych, szybkich jednostek nawodnych, takich jak np. łodzie motorowe. W ocenie Londynu, ich wykorzystanie przez piratów lub ekstremistów może w wyraźny sposób zwiększyć ryzyko uszkodzenia zaangażowanych operacyjnie jednostek Royal Navy, w skrajnych przypadkach prowadząc nawet do ich czasowego wyłączenia z czynnej służby.

Zagrożenie tego typu jest szczególnie dostrzegalne w przypadku jednostek operujących na wodach przybrzeżnych lub na zatłoczonych i ruchliwych akwenach morskich, takich jak np. Zatoka Perska (Zimna wojna nad Zatoką, 2013-03-25), czy kluczowa dla międzynarodowego handlu morskiego Cieśnina Malakka. Stanowisko Londynu bazuje w tym przypadku na doświadczeniach zaangażowania bojowego okrętów Royal Navy w ostatnich latach, w tym m.in. w ramach unijnej operacji Atalanta, na obszarze zachodniego Oceanu Indyjskiego (Pierwsza misja HMS Dragon, 2013-03-20).

Opracowywany przez QinetiQ system ma opierać swe działanie na danych uzyskanych z systemów obserwacji i analizy pola walki zainstalowanych na okrętach Royal Navy. Zebrane dzięki nim informacje mają pozwolić na efektywniejsze wykorzystanie pokładowych systemów bojowych, w tym m.in. obrony bezpośredniej (CIWS).

Duże znaczenie będzie też miało wykorzystanie wewnętrznych systemów łączności floty, pozwalających na lepszą koordynację prowadzonych działań obserwacyjno-bojowych pomiędzy poszczególnymi jednostkami.

W opracowywaniu nowego systemu QinetiQ ma się też opierać na wcześniejszych rozwiązaniach, w tym np. morskich bezzałogowcach Sentry. Mogą one być angażowanie m.in. do zbierania informacji dotyczących aktualnych uwarunkowań pola walki lub też dokonywać inspekcji w przypadku podejrzenia uszkodzenia kadłuba okrętu. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.