Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znowu problemy z Dreamlinerami

Lotnictwo cywilne, 13 lipca 2013

Wczoraj na pokładzie jednego z Boeingów 787 należących do Ethiopian Airlines wybuchł pożar. Natomiast w innym Dreamlinerze, używanym przez Thomson Airways, odnotowano usterkę.

Etiopski Boeing 787 po ugaszeniu pożaru

Etiopski Dreamliner, noszący znaki rejestracyjne ET-AOP, przyleciał do Londynu-Heathrow w piątek rano z Addis Abeby i tego samego dnia miał wystartować w podróż powrotną. Przed lotem znajdował się na płaszczyźnie postojowej, kilkaset metrów od terminali pasażerskich.

Po ok. 8 h od lądowania, na pokładzie samolotu wybuchł pożar. Na miejscu natychmiast pojawiły się jednostki lotniskowej straży pożarnej, które rozpoczęły akcję gaśniczą. Z powodu zdarzenia operacje lotnicze na Heathrow zostały wstrzymane na około 1,5 h.

W czasie pożaru na pokładzie etiopskiego samolotu nie było ludzi. W jego efekcie nie została też uszkodzona infrastruktura naziemna portu. Przyczyny pożaru nie są na razie znane. Nie oszacowano także strat przewoźnika.

Zbliżenie tylnej części kadłuba ET-AOP, z widocznymi śladami działania ognia / Zdjęcia: Heathrow Airport

Na opublikowanych zdjęciach widać, że pożar wybuchł w tylnej części kadłuba, tak więc wątpliwe jest, aby spowodowały został wadliwym działaniem akumulatorów. Przedział, w którym zabudowane są główne akumulatory litowo-jonowe, będące przyczyną kilku analogicznych incydentów, znajduje się w przedniej części kadłuba. Natomiast akumulator pomocniczego zespołu napędowego jest zabudowany za skrzydłem.

Ethiopian Airlines wznowiły eksploatację Dreamlinerów jako pierwsze, 27 kwietnia br., po kilkumiesięcznej przerwie, spowodowanej koniecznością modyfikacji instalacji elektrycznej i akumulatorów (Powrót Dreamlinera do lotów komercyjnych, 2013-04-27).

Pierwszy Dreamliner przekazany Thomson Airways / Zdjęcie: Boeing

Także wczoraj odnotowano problem z Boeingiem 787 linii Thomson Airways, wykonującym rejs z Manchesteru do Stanów Zjednoczonych. Musiał on zawrócić do macierzystego portu z powodu problemów natury technicznej.

Szczegóły drugiego zdarzenia również nie są znane. Przewoźnik poinformował, że powrót do Manchesteru był środkiem zapobiegawczym. Obecnie we flocie Thomson Airways znajdują się 3 Boeingi 787-8. Pierwszy z nich został przekazany liniom pod koniec maja br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.