Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing 787-9 w powietrzu

Lotnictwo cywilne, 18 września 2013

Wczoraj do pierwszego lotu wystartował Boeing 787-9 – najnowsza wersja Dreamlinera.

787-9 Dreamliner startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Boeing

Oblot pierwszego przedseryjnego Boeinga 787-9 rozpoczął się wczoraj, na lotnisku Paine Filed w Everett. Samolot wystartował z niego o godz. 11:02 czasu lokalnego (20:02 czasu polskiego). W skład załogi wchodzili piloci Mike Bryan i Randy Neville.

Podczas pierwszego lotu Boeing 787-9 (Prezentacja Boeinga 787-9, 2013-08-26), napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 1000, rozwijającymi ciąg 320 kN każdy, osiągnął wysokość 6218 m i rozwinął prędkość 463 km/h. W trakcie sprawdzania przez załogę działania instalacji pokładowych, wszystkie parametry ich pracy były przesyłane w czasie rzeczywistym do centrum prób w locie znajdującym się w Seattle.

Po 5 h 16 min, najnowszy Dreamliner, oznaczony jako BOE001, wylądował o godz. 16:18 czasu lokalnego (01:18 czasu polskiego) na lotnisku Boeing Field w Seattle. Wykonaliśmy wiele podczas tego lotu i wszystko przebiegło dobrze. 787-9 jest wspaniałym samolotem i chcieliśmy lecieć nim jak najdłużej – powiedział Mike Bryan.

W trakcie prób w locie użyte zostaną łącznie 3 Boeingi 787-9, w tym jeden napędzany silnikami General Electric GEnx-1. Dotychczas 25 towarzystw zamówiło 388 samolotów tego typu. Pierwszym odbiorcą najnowszego Dreamlinera będą linie Air New Zelaland, w 3. kw. 2014 (Air New Zealand ujawnia plany względem Dreamlinerów, 2013-06-25).

Pierwszy lot Boeinga 787-9


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.