Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamrażanie A350

Lotnictwo cywilne, 30 stycznia 2014

Jeden z przedseryjnych Airbusów A350 rozpoczął próby eksploatacji w klimacie arktycznym.

A350-900 (MSN3) podczas prób operowania w klimacie arktycznym w Iqaluit w Kanadzie / Zdjęcie: Airbus

Drugi przedseryjny Airbus A350-900 (MSN3) rozpoczął próby eksploatacji w klimacie arktycznym. Realizowano je w kanadyjskim Iqaluit, na Dalekiej Północy. W badaniach wziął udział zespół złożony z 48 specjalistów.

Próby odbywały się w temperaturze otoczenia wynoszącej – 28OC. W ich trakcie wykonano rozruch zespołu napędowego i pomocniczego zespołu napędowego (APU) po długotrwałym przebywaniu samolotu na otwartej przestrzeni. Sprawdzono także działanie instalacji płatowcowych.

A350-900 wykonał też próbne kołowania z małą prędkością i starty przerwane. Zgodnie z planem odbyto również loty nad pobliskim terenem.

Co ciekawe, kilkanaście dni wcześniej ten sam samolot przeszedł próby operowania z lotnisk położonych na dużej wysokości, w Ameryce Pd. (Próby A350 w Boliwii, 2014-01-10). Od oblotu A350-900, który miał miejsce w połowie ub.r., obydwa prototypy spędziły dotychczas w powietrzu ponad 900 h, wykonując ok. 200 lotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.