Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot drugiego A350

Lotnictwo cywilne, 15 października 2013

Wczoraj oblatano drugiego przedseryjnego Airbusa A350-900. Lot trwał ok. 5 h.

A350-900 (MSN3) startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Airbus

Drugi przedseryjny A350-900 (MSN3) wystartował do lotu ok. 9:50 z lotniska Blagnac, obok którego znajdują się zakłady Airbusa w Tuluzie. Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Frank Chapman i Thierry Bourges. W kabinie towarzyszył im Gérard Maisonneuve, inżynier prób w locie. Na pokładzie znajdowali się także jego trzej koledzy:Tuan Do, Robert Lignée i Stéphane Vaux, którzy nadzorowali przebieg lotu.

Oblot, zapowiadany od kilku tygodni (Oblot drugiego A350 już wkrótce, 2013-09-12), zakończył się lądowaniem w Tuluzie-Blagnac po godz. 14:30. A350-900 MSN3, podobnie jak oblatany przed kilkoma miesiącami MSN1 (Airbus A350XWB oblatany , 2013-06-14), ma na pokładzie wyposażenie służące do rejestracji parametrów lotu.

Pierwszy A350-900 wykonał dotychczas ok. 70 lotów próbnych, trwających łącznie ok. 330 h. W ich trakcie sprawdzono już i zatwierdzono konfiguracje położeń klap i slotów dla poszczególnych etapów lotu, zbadano obciążenia występujące podczas lotu i własności aeroelastyczne konstrukcji oraz oceniono własności pilotażowe samolotu i działanie instalacji pokładowych w całym zakresie obwiedni obciążeń dopuszczalnych.

Dotychczas Airbus zdobył zamówienia na 725 A350 od 37 klientów z całego świata (Aerofłot potwierdza kupno A350, 2013-10-08, Japan Airlines zamawiają Airbusy A350, 2013-10-07). Pierwsze samoloty seryjne zostaną przekazane Qatar Airways w 2. połowie 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.