Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aerofłot potwierdza kupno A350

Lotnictwo cywilne, 08 października 2013

Rosyjskie linie lotnicze Aerofłot zawarły z Airbusem ostateczną umowę w sprawie zakupu A350. 22 samoloty kosztować mają nieco ponad 3,1 mld USD.

Wizualizacja A350-800 w barwach narodowego przewoźnika Rosji / Rysunek: Airbus

W 2007 narodowy przewoźnik Rosji postanowił nabyć 18 A350-800 i 4 A350-900. Ich dostawy zaplanowano na lata 2014-2017. Suma transakcji nie została wówczas ujawniona.

Obecnie warunki kontraktu uległy zmianie. Aerofłot odbierze 14 A350-900 i 8 A350-800, z prawem zamiany tych ostatnich na model -900. Dostawy zostaną zrealizowane w okresie 2018-2023.

Największą sensacją jest wartość transakcji, która wynosi zaledwie 3,126 mld USD. Cena katalogowa A350-800 to 254,3 mln USD, a A350-900 – 287,7 mln USD.

Według tych cen Aerofłot powinien zapłacić za swoje samoloty 6,062 mld USD. Tymczasem uiści nieco ponad połowę kwoty.

Obecnie rosyjski przewoźnik eksploatuje samoloty dostarczone zarówno przez Airbusa (A319, A320, A321, A330-200 i A330-300), jak i Boeinga (767-300ER i 777-300ER), jak i rodzime konstrukcje, m.in. Iliuszyn Ił-96-300. W 2016 w jego flocie powinny pojawić się pierwsze z Dreamlinerów 787-8 (100 mln odszkodowania za Dreamlinery, 2010-10-28).

Aerofłot wyleasinguje także od Rostiechnołogii Boeingi 737 (-700, -800 i -900ER, 50 Boeingów 737NG dla Rosji, 2010-09-18). Do 2020 zwiększona zostanie również liczba rodzimych statków powietrznych, takich jak Suchoj Superjet 100-95 (obecnie jest ich 10, ma być jeszcze 17, Docelowe SSJ 100 dla Aerofłotu, 2013-05-31) i Irkut MS-21 (zamówiono 50, Aerofłot bez rosyjskich samolotów, 2010-07-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.