Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby A350 w Boliwii

Lotnictwo cywilne, 10 stycznia 2014

Airbus A350 rozpocznie wkrótce próby operowania z lotnisk położonych na dużych wysokościach.

Drugi przedseryjny A350-900 (MSN3) w porcie lotniczym Cochabamba w Boliwii / Zdjęcie: Airbus

Airbus wysłał drugiego przedseryjnego A350-900 (MSN3) do Boliwii w celu przeprowadzenia prób operowania z lotnisk położonych w wysokich górach. Samolot odbędzie serię testów wykonując loty z dwóch boliwijskich portów: Jorge Wilstermann w Cochabamba, leżącego na wys. 2548 m n.p.m. i El Alto, znajdującego się obok stolicy kraju La Paz, który jest jednym z najwyżej położonych lotnisk w świecie (ponad 4060 m n.p.m.).

Celem prób jest zademonstrowanie i potwierdzenie zdolności do działania silników i pomocniczego zespołu napędowego (APU), instalacji pokładowych i materiałów użytych w konstrukcji A350, a także ocena osiągów samolotu w ekstremalnych warunkach. W obydwu portach wykonywane będą starty A350 ze wszystkimi silnikami pracującymi i z symulowanymi awariami zespołu napędowego. W ich trakcie zostaną zebrane dane dotyczące parametrów pracy silników.

Próby mają też potwierdzić zdolność samolotu do startu z wysoko położonych lotnisk. Inżynierowie Airbusa sprawdzą również działanie autopilota w czasie automatycznego lądowania i odejścia na drugi krąg.

Od czasu pierwszego lotu A350 (MSN1), który odbył się 14 czerwca 2013, dwa samoloty przedseryjne (MSN1 i MSN3, Oblot drugiego A350, 2013-10-15) wykonały już blisko 200 lotów, trwających łącznie ponad 800 h (Nowe malowanie A350, 2014-01-02).

Program prób w locie A350 XWB potrwa ok. 2 500 h. Weźmie w nim udział 5 samolotów. Uzyskanie przez A350-900 certyfikatów EASA i FAA zaplanowane jest w 4. kw. 2014. Pierwszym odbiorcą seryjnych samolotów będą Qatar Airways.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.