Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy brytyjski statek oceanograficzny

Marynarka wojenna, 28 kwietnia 2014

Brytyjskie władze poinformowały o planach budowy nowego statku oceanograficznego, który będzie użytkowany na obszarach polarnych.

Nowy brytyjski statek oceanograficzny będzie miał 129,6 m długości i 25 m szerokości. Jego wyporność całkowita ma wynosić 12 700 t. Będzie w stanie pomieścić na pokładzie do 60 badaczy / Rysunek: British Antarctic Survey

Koszt budowy nowej jednostki badawczej ma wynieść około 200 mln GBP (1 mld zł). Jej powstanie i wprowadzenie do służby zostało wstępnie zapowiedziane na 2019. Pozwoli ona na wycofanie z linii 2 statków obecnie eksploatowanych przez British Antarctic Survey.

Nowy statek oceanograficzny będzie użytkowany do badań prowadzonych wokół brytyjskich polarnych terytoriów zamorskich, w tym wysp Georgia Południowa i Sandwich Południowy. Wielka Brytania jest kolejnym z państw aktywnych naukowo na obszarach Antarktyki i Arktyki, które decydują się w inwestowanie w nowoczesne wyposażenie badawcze. Na podobny ruch zdecydowali się niedawno Norwegowie (Norweski statek oceanograficzny od Fincantieri, 2013-12-01).

Brytyjski statek oceanograficzny będzie przystosowany do przenoszenia i użytkowania autonomicznych bezzałogowych pojazdów podwodnych, a także wspierającej je aparatury. Jednym z przykładów takich rozwiązań są obecnie eksploatowane bezzałogowce Autosub III o zasięgu do 400 km przy zasilaniu z jednego zestawu akumulatorów, możliwości zanurzania się na głębokość 1,6 km oraz wyporności całkowitej ponad 3 t.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.