Pilatus zawarł z Tata Advanced Systems Limited porozumienie w sprawie produkcji struktur samolotów PC-12NG.
Umowa, zawarta pomiędzy Pilatusem i Tata Advanced Systems Limited (TASL) z Indii dotyczy produkcji struktur samolotów dyspozycyjnych PC-12NG, przez 10 lat. Hindusi otrzymają wcześniej narzędzia i przyrządy montażowe, a personel zakładów w Hajdarabadzie przejdzie odpowiednie przeszkolenie. Szwajcarskie przedsiębiorstwo informuje też, że TASL zastąpią dotychczasowego dostawcę struktur PC-12 z Europy Wschodniej. Oczywiście chodzi o PZL Świdnik S.A., spółkę z grupy AgustaWestland.
Przypomnijmy, że w 2010 świdnicka wytwórnia zawarła umowę ze Szwajcarami w sprawie montażu kadłubów i skrzydeł PC-12. Porozumienie miało obowiązywać przez 10 lat. Pierwsza struktura PC-12 wyprodukowana w Świdniku została przekazana Pilatusowi jesienią 2011 (50 kadłubów rocznie, 2010-04-01).
Tymczasem w informacji szwajcarskiego przedsiębiorstwa można przeczytać, że TASL dostarczy pierwszą strukturę PC-12NG w połowie 2016. Oznaczałoby to, że umowa z PZL Świdnik S.A. miała obowiązywać tylko przez 5 lat.
Cytowany przez AIN Online prezes Pilatusa, Markus Bucher mówi, że kontrakt ze Świdnikiem zostanie zakończony w połowie 2016, za obopólnym porozumieniem. Najprawdopodobniej Szwajcarzy zmienili jego warunki ze względu na konieczność wypełnienia zobowiązań offsetowych związanych ze sprzedażą 75 turbośmigłowych samolotów szkolnych PC-7 Mk II, przeznaczonych dla wojsk lotniczych Indii (Hindusi już szkolą się na PC-7, 2013-07-15).