Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zgoda Indii na Pilatusy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 maja 2012

Rządowy Komitet ds. Bezpieczeństwa (CCS) pod przewodnictwem premiera Indii zatwierdził zakup 75 turbośmigłowych samolotów szkolnych Pilatus PC-7 Mk II za 18,5 mld rupii (355 mln USD).

Według prasy indyjskiej, decyzja została podjęta wczoraj wieczorem podczas posiedzenia rządowego Komitetu ds. Bezpieczeństwa. Anonimowe źródło z ministerstwa obrony Indii poinformowało, że pozytywną decyzję miał wymusić sam premier Manmohan Singh. Jeszcze kilka miesięcy temu ten sam komitet podjął negatywną decyzję w tej sprawie (zobacz: Brak zgody na Pilatusy, 2012-01-10). Wczorajsza decyzja jest efektem zagorzałej dyskusji zarówno w mediach, jak i parlamencie indyjskim na temat kondycji Wojsk Lotniczych.

Minister obrony przedstawił w parlamencie informacje, że Indie straciły od 1971 w wyniku katastrof lotniczych 482 samoloty odrzutowe MiG-21. Opozycja zarzucała rządowi, że jednym z tego powodów miała być niewystarczająca ilość samolotów do szkolenia oraz podtrzymywania umiejętności pilotów, po tym jak IAF zakazały lotów HPT-32 w 2009, po serii katastrof, w których zginęło aż 20 szkolących się indyjskich pilotów (zobacz: HPT-32 z systemem ratowniczym?, 2010-05-18).

Niedawno Parlamentarna Komisja Audytu wydatków rządowych PAC skrytykowała rząd za zakup 126 nowoczesnych samolotów (zobacz: Indie wybrały Rafale, 2012-01-31), którymi nie będzie miał kto latać. Według raportu PAC, Wojskom Lotniczym brakuje od 15% do 31% wyszkolonych pilotów.

Decyzja Komitetu ds. Bezpieczeństwa została podjęta w tydzień po odrzuceniu przez ministerstwo obrony skargi Korea Aerospace Industries (KAI), związanej z procedurą wyboru. Koreańczycy zarzucili Szwajcarom, że wygrali nieuczciwie, bo przedstawili samolot mniej zaawansowany i przez to tańszy, ale nieodpowiadający wymogom przetargu. Ich zdaniem inaczej by było, gdyby zaproponowali najnowszą wersję - PC-21.

Kontrakt przewiduje dostarczenie 75 samolotów szkolnych PC-7 MkII wyprodukowanych w Szwajcarii z opcją na dalsze 106 produkowanych już w Indiach przez Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Obecny kontrakt zakłada, że pierwszą partię 12 samolotów Pilatus Aircraft dostarczy w ciągu 2 lat od podpisania umowy. Do tego czasu IAF planuje wysyłanie pilotów na szkolenie do Szwajcarii.

PC-7 MkII (zdjęcie: Joop de Groot) zastąpią uziemione od 2009 po serii katastrof miejscowe samoloty szkolenia podstawowego HPT-32. Odwieszone w maju 2010 miały być wyposażone w spadochronowe systemy ratownicze (PRS). Ostania decyzja przewiduje ostateczne wycofywanie HPT-32 w 2015. Innym indyjskim samolotem do szkolenia pilotów jest HJT-36 Kirjan MkI i MkII. Ten drugi ma być zastąpiony przez HJT-36 Sitara i BAE Hawk 132.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.