Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

King Airem z Kalifornii na Hawaje

Lotnictwo cywilne, 22 października 2014

Piloci Beechcrafta wykonali przelot non-stop z Kalifornii na Hawaje na pokładzie samolotu King Air 350ER Special Mission.

King Air 350ER Special Mission, użyty do wykonania przelotu non-stop z Kalifornii na Hawaje / Zdjęcie: Beechcraft Corporation

Piloci Beechcraft Corporation, spółki zależnej Textron Aviation, użyli demostratora samolotu King Air 350ER Special Mission do wykonania przelotu z Napa County Airport w Kalifornii do Honolulu International Airport na Hawajach. Co najważniejsze, zrealizowano go bez konieczności zabudowania dodatkowych zbiorników paliwa.

Przelot z Napa do Honolulu, długości 3928 km, trwał 8 h 52 min. W zbiornikach samolotu przed startem znajdowało się 2355 kg paliwa. Lot wykonano na średniej wysokości 8 530 m. Średnia prędkość przelotowa, z wiatrem od czoła, wyniosła 445 km/h. Po lądowaniu w zbiornikach pozostało jeszcze 358 kg nafty.

Lot powrotny z Hawajów do Kalifornii, którego długość wyniosła 3497 km, zajął 8 h 17 min. Tym razem King Air 350ER wzniósł się na wysokość 9448 m, a na końcowej 1/3 dystansu – na 10 058 m. Dzięki wiatrowi od ogona średnia prędkość przelotowa wyniosła 476 km/h, a po lądowaniu w Napa okazało się, że pozostało 408 kg paliwa.

Samoloty Beechcraft King Air 350ER Special Mission są bardzo popularne nie tylko wśród użytkowników cywilnych, wykonujących misje transportu ładunków, czy chorych. Wojska lotnicze wielu krajów używają ich do zadań obserwacyjnych i zwiadowczych (Algieria odebrała rozpoznawcze King Airy , 2013-08-22, Oblot przedseryjnego EMARSS, 2013-06-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.