Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Biopaliwo z tytoniu

Lotnictwo cywilne, 12 grudnia 2014

Boeing i South African Airways zamierzają przebadać lotnicze biopaliwo wyprodukowane z wysokoenergetycznego tytoniu.

Testowa uprawa tytoniu Solaria, który posłuży do wyrobu lotniczego biopaliwa / Zdjęcie: Boeing

Boeing i South African Airways poinformowały, że południowoafrykańscy rolnicy niedługo dokonają pierwszego zbioru wysokoenergetycznego tytoniu, co będzie pierwszym ważnym krokiem w kierunku wykorzystania tych roślin do produkcji lotniczego biopaliwa. Wspomniane przedsiębiorstwa, wraz z SkyNRG i Sunchem SA, oficjalnie rozpoczęły projekt Solaris, będący wspólnym wysiłkiem na rzecz stworzenia łańcucha dostaw lotniczego biopaliwa z pozbawionego nikotyny tytoniu o nazwie Solaris. Obecnie jest on uprawiany na farmie w prowincji Limpopo, gdzie tytoniem Solaris obsadzono 50 hektarów.

Olej z ziaren tej rośliny może zostać przetworzony na lotnicze biopaliwo już w przyszłym roku. Jego możliwości użycia jako paliwa lotniczego zostaną przebadane przez South African Airways tak szybko, jak to możliwe. Jeśli testowa uprawa w Limpopo okaże się sukcesem, projekt będzie kontynuowany  w RPA i potencjalnie w innych krajach.

Biopaliwo lotnicze produkowane z tytoniu Solaris może zmniejszyć emisję CO2 o 50-75%, pod warunkiem, że osiągnie próg zrównoważonego rozwoju. Linie lotnicze zrealizowały dotychczas ponad 1600 komercyjnych lotów z wykorzystaniem biopaliwa lotniczego od czasu zatwierdzenia możliwości jego stosowania w 2011. Poza współpracą z RPA, Boeing prowadzi program rozwoju biopaliw także w Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie, w Europie, ChRL, Japonii, Brazylii i Australii (Dreamliner lata na biopaliwie, 2014-12-04, Boeing dołącza do BIOjet Abu Dhabi , 2014-01-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.