Boeing i South African Airways zamierzają przebadać lotnicze biopaliwo wyprodukowane z wysokoenergetycznego tytoniu.
Boeing i South African Airways poinformowały, że południowoafrykańscy rolnicy niedługo dokonają pierwszego zbioru wysokoenergetycznego tytoniu, co będzie pierwszym ważnym krokiem w kierunku wykorzystania tych roślin do produkcji lotniczego biopaliwa. Wspomniane przedsiębiorstwa, wraz z SkyNRG i Sunchem SA, oficjalnie rozpoczęły projekt Solaris, będący wspólnym wysiłkiem na rzecz stworzenia łańcucha dostaw lotniczego biopaliwa z pozbawionego nikotyny tytoniu o nazwie Solaris. Obecnie jest on uprawiany na farmie w prowincji Limpopo, gdzie tytoniem Solaris obsadzono 50 hektarów.
Olej z ziaren tej rośliny może zostać przetworzony na lotnicze biopaliwo już w przyszłym roku. Jego możliwości użycia jako paliwa lotniczego zostaną przebadane przez South African Airways tak szybko, jak to możliwe. Jeśli testowa uprawa w Limpopo okaże się sukcesem, projekt będzie kontynuowany w RPA i potencjalnie w innych krajach.
Biopaliwo lotnicze produkowane z tytoniu Solaris może zmniejszyć emisję CO2 o 50-75%, pod warunkiem, że osiągnie próg zrównoważonego rozwoju. Linie lotnicze zrealizowały dotychczas ponad 1600 komercyjnych lotów z wykorzystaniem biopaliwa lotniczego od czasu zatwierdzenia możliwości jego stosowania w 2011. Poza współpracą z RPA, Boeing prowadzi program rozwoju biopaliw także w Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie, w Europie, ChRL, Japonii, Brazylii i Australii (Dreamliner lata na biopaliwie, 2014-12-04, Boeing dołącza do BIOjet Abu Dhabi , 2014-01-22).