Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ekwador uziemił Dhruvy

Lotnictwo wojskowe, 02 lutego 2015

Wojska lotnicze Ekwadoru wstrzymały eksploatację śmigłowców HAL Dhruv.

W ciągu niecałych 5 lat eksploatacji HAL Dhruv wojska lotnicze Ekwadoru utraciły już ponad połowę pozyskanych w Indiach śmigłowców transportowych. Co najmniej jeden z nich – w wyniku błędu pilota / Zdjęcie: Modo Charlie

W styczniu Fuerza Aérea Ecuatoriana (wojska lotnicze Ekwadoru) utraciły dwa śmigłowce transportowe HAL Dhruv. Resort obrony podął decyzję o wstrzymaniu eksploatacji trzech pozostających w służbie wiropłatów. Zarządzono też ich przegląd technicznych.

Do ostatniego wypadku ekwadorskiego Dhruva (FAE 605) doszło 27 stycznia w pobliżu Tena w centrum kraju, ok 11:30 czasu miejscowego. Śmigłowiec wykonywał lot treningowy. Przyczyny katastrofy nie są znane. Nikt z czteroosobowej załogi wiropłata nie odniósł poważniejszych obrażeń ciała. Do podobnego zdarzenia doszło dokładnie 2 tygodnie wcześniej.

W 2008 Quito zamówiło 7 indyjskich HAL Dhruv. Wiropłaty zakupiono za 45 mln USD (166 mln zł). Dhruvy zmontowano w zakładach Hindustan Aeronautics Ltd., choć pierwotnie zakładano przeniesienie produkcji bezpośrednio do kraju użytkownika. Statki powietrzne eksploatują lotnicy z Escuadrón de Combate No. 2211, Cobras. Jednostka stacjonuje w Base Aérea Simón Bolívar w Guayaquil na zachodzie kraju.

W ciągu zaledwie 5 lat eksploatacji Fuerza Aérea Ecuatoriana utraciły 4 Dhruvy. Pierwszy rozbił się 28 października 2009, drugi – 22 lutego 2014 (W Ekwadorze rozbił się HAL Dhruv, 2014-02-22). Ostatnia seria wypadków wzbudziła dyskusję nad zasadnością wyboru indyjskiej konstrukcji.

Przypomnijmy, że w 2014 eksploatację Dhruvów po raz kolejny wstrzymały też wojska lotnicze Indii. Decyzję podjęto po wypadku, do którego doszło w lipcu w okolicach Sitapur w dystrykcie Uttar Pradesh. W jego wyniku śmierć poniosło 7 wojskowych (Dhruvy wznawiają loty, 2014-08-27, Katastrofa Dhruva w Indiach, 2014-07-26). Według nieoficjalnych informacji, winą za katastrofę obarczono personel obsługowy bazy, z której wystartował rozbity wiropłat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.