Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2015: Schweizery do wzięcia?

Lotnictwo cywilne, 06 marca 2015

Sikorsky nosi się z zamiarem sprzedania praw do produkcji lekkich śmigłowców, odkupionych od Schweizera.

Produkcja S-434 (na zdjęciu) została zakończona kilka lat temu. Obecnie Sikorsky zastanawia się nad przyszłością jego protoplasty – S-333 i tłokowego S-300 / Zdjęcie: Sikorsky

Sikorsky wykupił aktywa Schweitzera w 2004, w celu rozszerzenia swojej oferty o śmigłowce lekkie S300, S333 i jego wersji rozwojowej – S-434. Jednak pomysł okazał się chybiony. Małe wiropłaty nie sprzedawały się tak dobrze, jak Black Hawki (Słowacja zamawia UH-60M, 2015-02-20). Z tego powodu w latach 2010-2011 nastąpiło stopniowe wygaszanie produkcji w zakładach w Elmira.

Łabędzim śpiewem było zdobycie zamówienia na 9 S-434 dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Arabii Saudyjskiej. Niestety, z powodu zbyt szybkiego przekroczenia okresu trwałości użytkowej śmigłowce zostały zwrócone producentowi. W efekcie linia montażowa S-434 została oficjalnie zamknięta. Co ciekawe, Sikorsky nadal jest związany z wojskami lądowymi Arabii Saudyjskiej kontraktem na dostawę 12 S-300 i 11 S-333. Jednak są to jedyne śmigłowce tego typu, zamówione w ostatnich latach.

Obecnie producent poszukuje wyjścia z sytuacji. Na razie nie podjęliśmy ostatecznej decyzji o przyszłości S-300 i S-333. Być może jest ktoś zainteresowany uruchomieniem linii montażu któregoś ze śmigłowców lekkich – mówi Dan Hunter, dyrektor programów cywilnych. Obecnie montażem ostatecznym śmigłowców zajmuje się Summit Aviation, długoletni dostawca w/w wiropłatów. Zdaniem Huntera otworzenie nowej linii pomogłyby określić dalsze działania związane ze śmigłowcami lekkimi.

Teraz zajmujemy się kwestiami obniżenia kosztów produkcji i dostaw. Czeka nas wiele pracy. Jeszcze nie wiemy, czy pozostawimy S-300 i S-333 wśród produktów Sikorsky’ego, czy też zaoferujemy je partnerowi, który kontynuowałby produkcję – dodaje Dan Hunter.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.