Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gripeny dla Słowacji coraz bardziej realne

Lotnictwo wojskowe, 03 lutego 2015

Ministrowie obrony Słowacji i Szwecji, Martin Glváč i Peter Hultqvist, przeprowadzili rozmowy w sprawie wydzierżawienia przez naszych południowych sąsiadów samolotów wielozadaniowych Gripen.

Słowacja zamierza wydzierżawić Gripeny od Szwecji. Najprawdopodobniej będą to samoloty przystosowane jedynie do wykonywania zadań obrony powietrznej / Zdjęcie: MO Szwecji

Nie stać nas na zakup nowych samolotów wielozadaniowych. Strona szwedzka jako jedyna przedstawiła nam dobrą ofertę, polegającą na dzierżawieniu godzin lotu – powiedział szef słowackiego resortu obrony, Martin Glváč.

Ministrowie nie ujawnili żadnych szczegółów porozumienia. Wiadomo tylko, że Słowacy zamierzają eksploatować Gripeny przez 1000 – 1200 godzin rocznie. Według Glváča koszt dzierżawy nie będzie znacząco wyższy niż nakłady ponoszone obecnie na eksploatację MiGów-29AS/UBS, które zakończą służbę w listopadzie 2016.

Cieszymy się z możliwości współpracy [ze Słowacją]. Dzięki temu będziemy mogli wspólnie realizować szkolenia, obsługę i wzmocnić bezpieczeństwo w regionie – dodał Peter Hultqvist. Jak wspominaliśmy wcześniej, postanowienie o wyleasingowaniu Gripenów otworzy także drogę do utworzenia wspólnej czesko-słowackiej jednostki, odpowiedzialnej za ochronę przestrzeni powietrznej obydwu krajów i otwarcie w Czechach centrum szkolenia pilotów samolotów tego typu (Czeskie centrum szkolenia pilotów Gripenów?, 2015-01-30).

Jesienią ub. r. Vzdušné sily Ozbrojených síl Slovenskej republiky (wojska lotnicze Republiki Słowacji) podpisały porozumienie w sprawie zakupu transportowców C-27J Spartan (Słowacja zakupi Spartany, 2014-10-24). Jednak ostateczna decyzja w sprawie leasingu Gripenów zostanie podjęta przez nowy rząd, który ukonstytuuje się po wyborach zaplanowanych na wiosnę przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.