Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Cztery rekordy Legacy 500

Lotnictwo cywilne, 18 maja 2015

Embraer poinformował o czterech rekordach świata, jakie ustanowił samolot odrzutowy klasy biznes Legacy 500.

Zdjęcie: Embraer

Dwa pierwsze rekordy - prędkości na ustalonej trasie, długości 3954 km - zostały ustalone podczas przelotów z Oakland w Kalifornii do Lihue na Hawajach i z powrotem. W trakcie obydwu lotów na pokładzie Legacy 500 (na zdjęciu,Pierwszy Legacy 500 trafił do użytkownika, 2014-10-13)  znajdowało się 6 pasażerów. Przelot z Oakland do Lihue wykonano 7marca, w czasie 5 h 49 min, osiągając średnią prędkość przelotową 676 km/h. Lot powrotny trwał zaledwie  4 h 11 min, co dało średnią prędkość 943 km/h. 

Trzeci rekord ustanowiono podczas powrotu z wystawy Aero z niemieckiego Friedrichshafen (Aero 2015: Nowy projekt Diamonda, 2015-04-17) do Bangor w stanie Maine. Lot długości 5945 km, z 3 pasażerami na pokładzie, zajął brazylijskiemu odrzutowcowi 6 h 50 min.

Kolejny rekord został ustanowiony w trakcie najdłuższego dotychczas lotu, jaki wykonał Legacy 500, z Düsseldorfu do Dubaju. Jego długość to 6052 km. Przelot trwał 7 h 3 min. Po lądowaniu w zbiornikach samolotu znajdowało się jeszcze 86 kg paliwa. Średnie zużycie nafty wyniosło 721 kg/h.

Po zatwierdzeniu osiągnięć  przez National Aeronautic Association (NAA) zostaną one przesłane władzom FAI, w celu uznania ich za rekordy świata. Każdy z w/w lotów został zakończony z rezerwą paliwa wymaganą przepisami NBAA IFR.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.