Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Phenoma 300 zmontowanego w USA

Lotnictwo cywilne, 06 grudnia 2012

Brazylijski Embraer poinformował o oblocie pierwszego samolotu dyspozycyjnego Phenom 300 zmontowanego w nowych zakładach producenta w Melbourne.

Oblatany wczoraj egzemplarz Phenoma 300 pozostanie w Melbourne, gdzie będzie wykorzystywany przez regionalne przedstawicielstwo Embraera do celów pokazowych / Zdjęcie: Embraer

Amerykański Phenom 300 wystartował wczoraj z międzynarodowego portu lotniczego w Melbourne na Florydzie. Tego samego, na którym niemal przed rokiem został oblatany inny zmontowany w USA model samolotu dyspozycyjnego Embraera, Phenom 100. Czas montażu Phenomów 300 w Melbourne wynosi ok. 3 miesięcy. Docelowo zakład ma opuszczać do 8 samolotów miesięcznie.

Phenom 300 jest przeznaczony maksymalnie dla 8-9 pasażerów i jednego lub dwóch pilotów. Ma 15,6 m długości i 15,9 m rozpiętości. Napędzany jest 2 silnikami Pratt & Whitney PW 535E, które zapewniają mu maksymalną prędkość przelotową 839 km/h i zasięg 3 650 km przy 6 osobach na pokładzie i z rezerwą paliwa na 185 km lotu. Katalogowa wartość samolotu wynosi 8,14 mln USD.

Pomimo obecnego kryzysu lotnictwa ogólnego i jedynie trzyletniego okresu dostaw, Phenom 300 odniósł spory sukces rynkowy. Pod koniec października br., producent informował o przekazaniu odbiorcy setnego egzemplarza. Samolot trafił do Flight Options, która w 2007 złożyła rekordowe zamówienie na 100 Phenomów, z opcją na kolejne 50, za około 1 mld USD (Rekordowe zamówienie na Phenoma 300, 2007-12-03).

Produkt Embraera uzyskał do tej pory certyfikaty typu władz lotniczych ponad 40 państw świata, w tym amerykańskiej FAA (Amerykański certyfikat Phenoma 300, 2009-12-16) oraz europejskiej EASA (Europejski certyfikat Phenoma 300, 2010-05-09). Pierwsze pozwolenie na loty komercyjne wydały w grudniu 2009 brazylijskie władze lotnicze (Certyfikat Phenoma 300, 2009-12-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.