Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Q400 dla Qazaq Air

Lotnictwo cywilne, 06 lipca 2015

Qazaq Air rozpoczęły eksploatację samolotów Bombardier Q400.

Pierwszy z nowych Bombardierów Q400, należący do linii Qazaq Air / Zdjęcie: Qazaq Air

W Astanie odbyła się dziś uroczystość prezentacji pierwszego samolotu turbośmigłowego komunikacji regionalnej Bombardier Q400 (500. Q400 dostarczony, 2015-06-26), który trafił do floty linii Qazaq Air. Towarzystwo nosiło początkowo nazwę Air Kazachstan i zostało utworzone z pomocą Air Astana i kanadyjskiego producenta (Nowy przewoźnik z Kazachstanu, 2014-03-05).

Samolot przebył trasę z wytwórni w Toronto do międzynarodowego portu lotniczego Ałmaty w dniach 30 czerwca – 2 lipca.  Wiodła ona przez Vancouver, Keflavik, Londyn-Southend i Mińsk.

Przewoźnik dysponować ma początkowo trzema Q400, o pojemności 78 pasażerów, które zostały wydzierżawione od Falcon Aviation Services z Abu Zabi. Inauguracyjne połączenie ma zostać zrealizowane 20 lipca, na trasie Astana-Pawłodar. 10 sierpnia mają rozpocząć się loty na trasie Ałmaty-Bałchasz.

Qazaq Air ma operować wyłącznie na trasach krajowych. Początkowo samoloty obsługiwać będą 12 połączeń: Ałmaty-Szymkent (8 rejsów na tydzień), Ałmaty-Astana (7 lotów w tygodniu), Ałmaty-Kustanaj, Ałmaty-Pawłodar, Szymkient-Kyzyłorda, Szymkient-Aktobe, Aktobe-Kustanaj, Aktobe-Atyrau, Ałmaty-Tałdykorgan, Ałmaty-Bałchasz i Astana-Bałchasz (3 loty na tydzień) oraz Szymkient-Pawłodar (2 rejsy tygodniowo). Wiele z w/w tras nie jest obsługiwanych obecnie przez żadnego przewoźnika.

Szefowie linii przewidują, że samoloty wykonywać będą 4 rejsy dziennie. Średnio każdy z Q400 spędzać ma w powietrzu 7,3 godziny na dobę. W pierwszym roku operowania na ich pokładach ma zostać przewiezionych ok. 250 tys. pasażerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.