Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot ekologicznego ATR-a

Lotnictwo cywilne, 08 lipca 2015

Dziś oblatano demonstracyjny samolot komunikacji regionalnej ATR 72-600, bardziej przyjazny środowisku naturalnemu.

Ekologiczny demonstrator ATR 72-600 podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: ATR

W zakładach ATR w Tuluzie oblatano dziś demonstracyjny samolot 72-600, w którym zabudowano urządzenia zapewniające zmniejszenie masy, zużycia paliwa oraz poziomu emisji szkodliwych substancji i hałasu. Został on wyposażony w nowe materiały dźwiękochłonne i czujniki wibroakustyczne, zintegrowane z pokryciem przedniej części kadłuba. Oprócz tego w samolocie zabudowano nowej generacji światłowody, umożliwiające wykrywanie mikropęknięć i ułatwiające obsługę techniczną płatowca. 

Prace prowadzone są w ramach Wspólnej Inicjatywy Technologicznej Czyste Niebo (Clean Sky). Zakłada ona ograniczenie do 2020 emisji CO2 o 50%, emisji NOx o 80% i zmniejszenie poziomu hałasu emitowanego przez transport lotniczy o 50%. Projekt jest finansowany przez przemysł lotniczy i Unię Europejską. Biorą w nim udział niemal wszyscy producenci statków powietrznych ze Starego Kontynentu (Ekologiczny Bluecopter, 2015-07-08, Elektryczny biznesjet , 2015-02-06).

– ATR już teraz ma światową reputację producenta samolotów charakteryzujących się niskim poziomem emisji szkodliwych substancji dzięki niskiemu zużyciu paliwa i powszechnemu zastosowaniu materiałów kompozytowych w ich strukturach. Obecnie idziemy dalej, wykorzystując lata naszych badań w jednym z samolotów, dzięki czemu będą one jeszcze bardziej ekologiczne w przyszłości – skomentował pierwszy lot ekologicznego demonstratora Carmine Orsi, wiceprezes ATR ds. prac inżynierskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.