Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot H160

Lotnictwo cywilne, 15 czerwca 2015

Najnowszy śmigłowiec Airbus Helicopters, H160, wykonał pierwszy lot.

Prototyp H160 podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Podczas trwającego obecnie Paris Air Show na wystawie śmigłowców produkowanych przez Airbus Helicopters wystawiona jest m. in. pełnowymiarowa makieta najnowszego z nich - H160. Tymczasem tuż przed rozpoczęciem paryskiej wystawy, 13 czerwca, oblatano pierwszy prototyp H160 (Heli-Expo 2015: X4 czyli H160, 2015-03-04).

Co ciekawe, jest on napędzany silnikami Pratt & Whitney Canada PW210E, mimo że w lutym br. producent postanowił zrezygnować ze współpracy z Amerykanami i zastosować silniki Turbomeca Arrano 1A. Jednak PW210E zostały dostarczone Francuzom przed ogłoszeniem tej decyzji i postanowiono zabudować je w prototypie H160.

Wiropłat wykonał pierwszy lot w zakładach w Marignane. Jego próby naziemne rozpoczęto 28 maja. Prototyp H160 zaprezentowano po raz pierwszy publicznie następnego dnia, gdy wytwórnię odwiedził premier Francji Manuel Valls.

W próbach w locie udział wezmą trzy przedseryjne H160. Zakończenie procesu certyfikacji i dostawy seryjnych wiropłatów zaplanowano w 2018.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.