Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zwrot w sprawie modernizacji KF-16

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 lipca 2015

Departament Stanu USA zatwierdził plan modernizacji południowokoreańskich samolotów bojowych KF-16C/D Block 52. Wartość prac może wynieść 2,5 mld USD.

Lockheed Martin i Northrom Grumman będą odpowiedzialne za modernizację 134 południowokoreańskich samolotów bojowych KF-16C/D Block 52. Wartość kontraktu szacowana jest na 2,5 mld USD / Zdjęcie: MO Republiki Korei

Departament Stanu USA rozpoczął procedurę wydania zgody na sprzedaż Republice Korei pakietów modernizacyjnych do samolotów KF-16. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach amerykańskiego programu Foreign Miltiary Sale. Pośrednikiem będą wojska lotnicze USA.

Defense Security Cooperation Agency przesłała już do Kongresu USA dokumenty niezbędne do wydania zgody na sprzedaż Republice Korei pakietów modernizacyjnych do 134 samolotów bojowych KF-16C/D Block 52. Seul złożył zamówienie na dostawę: 150 komputerów planowania misji (MMC 7000AH), 150 radarów z anteną fazowaną, 150 nadbiorników AN/APX-125 (lub ich ekwiwalentów), 150 układów nawigacyjnych INS/GPS LN-260, 150 urządzeń ostrzegających o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną (RWR), 150 zestawów samoobrony AN/ALQ-213, wskaźników nahełmowych: 3 JHMCS II Group C i 150 JHMCS II Group A i B i 31 systemów planowania misji.

Koreańczycy zamówili również: 5 bomb GBU-54 Laser JDAM i tyle samo zespołów kierowania KMU-57C/B, 2 belek uzbrojeniowych BRU-61, 2 kierowanych bomb doświadczalnych GBU-39, 8 bomb ćwiczebnych GBU-39, 5 bomb szkoleniowych MK-82, 2 programowalnych zapalników czasowych, 2 bomb kasetowych CBU-105 SFW i pojedynczego kontenera, 2 szkolnych pocisków rakietowych ATM-65 Maverick i tyle samo szkolnych ATM-84 Harpoon Block II, 2 zestawów naprowadzania do pocisków rakietowych AGM-84 Harpoon Block II, 2 zestawów ćwiczebnych CATM-9X-2 (Captive Air Training Missile) i pojedynczego zestawu naprowadzania do pocisku rakietowego AIM-9X-2. Porozumienie zakłada również dostawę zapasu części zamiennych, materiałów szkoleniowych i dokumentacji technicznej.

Wartość potencjalnej umowy wynosi 2,5 mld USD (9,4 mld zł). Prace modernizacyjne wykona Lockheed Martin i Northrop Grumman. Porozumienie przewiduje offset, którego warunki zostaną ustalone między rządem w Seulu a wymienionymi przedsiębiorstwami.

Warto podkreślić, że jest to już drugie podejście Republiki Korei do modernizacji samolotów bojowych KF-16. W 2012 rząd w Seulu zdecydował się skorzystać z oferty złożonej przez BAE Systems. Jej wartość wynosiła ok. 1,5 mld USD (5,6 mld zł, BAE Systems zmodernizuje KF-16, 2012-07-31). Wówczas brytyjski producent pozostawił w pokonanym polu m.in. wspomnianego Lockheed Martina.

Jesienią ub.r. południowokoreańskie władze dość niespodziewanie zerwały porozumienie sprzed 3 lat. Decyzję tłumaczono zbyt wygórowanymi żądaniami finansowymi BAE Systems i władz USA, które miały pośredniczyć w przedsięwzięciu (Korea rezygnuje z modernizacji KF-16, 2014-11-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.