W najbliższych tygodniach Departament Obrony USA powinien wybrać dostawcę ok. 55 tys. nowych samochodów terenowych dla wojsk lądowych i Korpusu Piechoty Morskiej USA.
Na 25 sierpnia zapowiedziano posiedzenie komisji ds. zakupów wojskowych Departamentu Obrony USA (Defense Acquisition Board). Jej członkowie zatwierdzą ostateczny plan zakupu nowych pojazdów terenowych JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) w ramach kilku transzy produkcji małoseryjnej (LRIP). Wkrótce potem dokonana zostanie ocena nadesłanych ofert i wyników testów terenowych pojazdów, prowadzonych od 2 lat.
US Army zamierza pozyskać ok. 50 tys. samochodów terenowych, a Korpus Piechoty Morskiej USA (USMC) kolejne 5,5 tys. pojazdów wybranego modelu. Zastąpią one w linii wiekowe wozy rodziny HMMWV (Oferta modernizacji HMMWV, 2014-10-16). Koszt programu zakupowego powinien wynieść ok. 23 mld USD (ok. 86 mld zł).
Produkcja wozów rozpocznie się pod koniec br. W 2022 USMC odbierze ostatnie zamówione JLTV. Z kolei w 2041 powinny zakończyć się dostawy samochodów przeznaczonych dla wojsk lądowych USA. W 2018 US Army wystawi pierwszy brygadowy zespół bojowy wyposażony w JLTV.
Wybór zwycięskiej konstrukcji zostanie dokonany spośród oferowanych: AM General BRV-O (Blast Resistant Vehicle-Offroad, BRV-O na wystawie, 2012-05-15, na zdjęciu), Oshkosh Defense L-ATV (Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle, Kolejne osiągnięcia L-ATV, 2014-07-21; Udane testy L-ATV, 2014-07-11) i Lockheed Martin JLTV (Postępy JLTV, 2014-04-22). W ciągu ostatnich 2 lat wszystkie wymienione konstrukcje przeszły serię testów terenowych, przeprowadzonych w ramach etapu B+R programu JLTV.