Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lockheed Martin oprotestował wyniki JLTV

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 września 2015

Amerykański koncern oprotestował wyniki przetargu na dostawę siłom zbrojnym USA ponad 55 tys. nowych samochodów terenowych.

Lockheed Martin postanowił oprotestować wyniki zakończonego latem przetargu na dostawę kilkudziesięciu tysięcy samochodów terenowych dla US Army i USMC. Producent z Bethesda w stanie Maryland uważa, że przedłożona przez niego oferta była najkorzystniejsza zarówno pod względem osiągów zaprezentowanego pojazdu, jak i zaproponowanych warunków finansowych, a przegrana w konkursie była wynikiem błędnej oceny przedłożonych wniosków, dokonanej przez urzędników Departamentu Obrony USA / Zdjęcie: Lockheed Martin

Pod koniec sierpnia komisja ds. zakupów wojskowych Departamentu Obrony USA zadecydowała o wyborze oferty Oshkosh Defense, złożonej w przetargu na dostawę ponad 55 tys. samochodów terenowych. Producent z Wisconsin zaoferował rządowi kupno serii pojazdów L-ATV 4x4 (Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle, Oshkosh Defense wygrał JLTV, 2015-08-26), w ramach programu Joint Light Tactical Vehicle (JLTV).

Oshkosh w pokonanym polu pozostawił AM General, które w przetargu wystawiło pojazdy BRV-O (Blast Resistant Vehicle-Offroad, BRV-O na wystawie, 2012-05-15) i Lockheed Martina, oferującego JLTV 4x4 (Postępy JLTV, 2014-04-22). Drugi z oferentów nie pogodził się z wynikiem postępowania przetargowego i postanowił oprotestować wybór dokonany przez Departament Obrony.

Nie podchodzimy do tego typu protestów lekkomyślnie. Zdecydowaliśmy się jednak na ten krok, żeby podkreślić nasze wątpliwości co do sposobu oceny przedłożonej przez nas oferty – poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym Lockheed Martina.

Przypomnijmy, że w ramach programu JLTV Departament Obrony USA chce zakupić ponad 55 tys. nowych samochodów terenowych, które zastąpią obecnie eksploatowane HMMWV. Wozy zostaną przekazane jednostkom US Army i Korpusu Piechoty Morskiej USA (USMC). Wojska lądowe odbiorą ok. 50 tys. wozów. Kolejne 5,5 tys. pojazdów zostanie przekazanych jednostkom USMC. Wartość programu obliczana jest na co najmniej 23 mld USD (86,9 mld zł).

Oshkosh Defense, jako zwycięzca przetargu, otrzymał zlecenie na montaż i dostawę w pierwszej kolejności aż 17 tys. pojazdów L-ATV. Waszyngton zapłaci za nie 6,7 mld USD (25,3 mld zł). Wytwarzanie wozów ma rozpocząć się jesienią – w pierwszym kwartale roku budżetowego 2016. Dostawy potrwają do lata 2024. Część komentatorów obawia się, że decyzja Lockheed Martina o oprotestowaniu wyników przetargu może opóźnić realizację przedsięwzięcia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.