Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy z silnikiem Falcona 5X

Lotnictwo cywilne, 23 października 2015

Najnowszy francuski biznesjet nie może zostać oblatany z powodu problemów z zespołem napędowym.

Problemy z silnikiem Snecma Silvercrest powodują opóźnienie pierwszego lotu Falcona 5X / Zdjęcie: Dassault

Odrzutowiec klasy biznes Dassault Facon 5X został publicznie zaprezentowany kilka miesięcy temu. Wówczas przewidywano, że w powietrze wzbije się już we wrześniu. Obecnie jednak francuskie przedsiębiorstwo musiało zrewidować swoje plany (Prezentacja Falcona 5X, 2015-06-02).

Jak poinformował dziennikarzy Eric Trappier, prezes Dassault Aviation, Snecma – producent silników Silvercrest, które mają służyć do napędu Falcona 5X – ma [z nimi] pewne trudności, które mogą opóźnić certyfikację samolotu, nawet jeżeli jego konfiguracja nie ulegnie zmianie. Trappier odmówił podania daty oblotu Falcona 5X, twierdząc, że wciąż czeka na harmonogram od Snecmy. Z tego powodu konieczne było także spowolnienie procesu produkcji kolejnych samolotów tego typu. 

Snecma napotkała dotychczas dwa problemy z silnikiem Silvercrest. Pierwszym była trudność zabudowania go w Gulfstreamie II, używanym do prób w locie. Jednak obecnie kwestia została rozwiązana.

Drugim zagadnieniem, znacznie bardziej poważnym, jest odkształcenie obudowy silnika w trakcie prób, spowodowane wysoką temperaturą, co może wpływać na pogorszenie osiągów. Obecnie inżynierowie Snecmy pracują nad zmianami w konstrukcji Silvercresta, co powoduje opóźnienia w dostawach silników dla Falcona 5X.

Jak podaje Snecma, w ciągu ostatnich 6 miesięcy silniki Silvercrest przepracowały ponad 3200 godzin podczas prób, w tym 310 h w locie. Proces certyfikacji silnika ma zakończyć się w połowie 2016 (Snecma testuje Silvercrest, 2014-10-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.