Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Falcona 5X

Lotnictwo cywilne, 02 czerwca 2015

Dassault Aviation zaprezentowało swój najnowszy odrzutowiec klasy biznes – Falcon 5X.

Falcon 5X jest kolejnym nowym odrzutowcem klasy biznes w ofercie francuskiego przedsiębiorstwa / Zdjęcie: Dassault Aviation

Dzisiaj w zakładach Dassault Aviation, w Bordeaux-Merignac, miała miejsce uroczysta prezentacja najnowszego francuskiego samolotu odrzutowego klasy biznes, Falcon 5X. W ceremonii udział wzięło 400 gości – przedstawicieli użytkowników, dostawców i władz lotniczych.

Ujawnienie istnienia samolotu odbyło się podczas wydarzeniem konwencji lotnictwa dyspozycyjnego NBAA, która odbyła się w październiku 2013 w Las Vegas (NBAA 2013: Premiera Falcona 5X, 2013-10-23). Falcon 5X, który ma mieścić maksymalnie 16 pasażerów, będzie falowym biznesjetem Dassault, rywalizującym na rynku z Gulfstreamami G450, G500, G600 i Bombardierem Global 5000.

Maksymalna masa startowa samolotu wynosić będzie 31 570 kg. Zasięg obliczeniowy Falcona 5X, z 8 pasażerami, 3-osobową załogą i rezerwą NBAA IFR, z pełnymi zbiornikami paliwa, przy 85% rocznych wiatrów i prędkości przelotowej Ma0,8 wynosić ma 9630 km.

Po raz pierwszy w historii Dassault oferuje odrzutowiec klasy biznes z rodzimymi silnikami. Są to, opracowane całkowicie od podstaw, 2 turbowentylatorowe Safran Snecma Silvercrest SD-1, o ciągu 51 kN każdy, charakteryzujące się o 15% mniejszym zużyciem paliwa w porównaniu z obecnymi konstrukcjami.

Oblot pierwszego Falcona 5X zaplanowano w 2. połowie br. Wejście do eksploatacji nastąpić ma w 2017, natychmiast po uzyskaniu Certyfikatu Typu.

Według producenta model 5X nie tylko kończy epokę trójsilnikowych Falconów, ale przede wszystkim zapoczątkowuje nowy rozdział – dużych francuskich dwusilnikowych odrzutowców dyspozycyjnych, jeszcze lepszych i bardziej komfortowych. Niedawno w powietrze wzbił się inny nowy biznesjet Dassault – Falcon 8X (Drugi Falcon 8X oblatany, 2015-04-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra