Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Norwesko-polskie zakupy OP?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 04 grudnia 2015

Norwegia rozważa wspólny z Polską program budowy serii nowoczesnych okrętów podwodnych.

Królewska Marynarka Wojenna Norwegii ma na stanie 6 OP typu Ula / Zdjęcie: MO Norwegii

Według informacji, do których dotarł zespół RAPORT-wto, we wrześniu br. rozpoczęły się rozmowy z norweskim ministerstwem obrony na temat współpracy przy wyborze typu okrętu podwodnego przyszłościowego dla obu krajów. Propozycja Oslo zawiera jednak daleko idący projekt znacznie bardziej skomplikowanego przedsięwzięcia – wspólnej budowy serii 10 razem wybranych i zaprojektowanych okrętów podwodnych – 7 dla Norwegii i 3 dla Polski (Saab związał się z SMW, 2015-11-05).

Jest bardzo prawdopodobne, że Norwegowie od razu zadeklarowaliby, iż ich stocznie nie byłyby w stanie sprostać tak rozbudowanemu programowi, dlatego budowę całej serii 10 jednostek powierzono by naszym zakładom. A konkretnie jednej prężnej stoczni, która na dodatek byłaby beneficjentem transferu technologii konstrukcji od wybranego wspólnie zagranicznego dostawcy. Na dodatek polskiemu przemysłowi powierzono by także całość procesów utrzymania technicznego serii okrętów i ich obsługi, aż do końca okresu żywotności jednostek.

Oczywiście Norwegowie także zabezpieczyliby istotny udział swojego przemysłu. Całość systemów nawigacji podwodnej, hydroakustyki, a także układów elektronicznych broni podwodnej byłaby konstrukcji i produkcji norweskiej. Co biorąc pod uwagę fakty – nie byłoby złym rozwiązaniem.

Więcej na ten temat w najnowszym numerze RAPORT-wto


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.