Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hornet tankuje z Pegasusa

Lotnictwo wojskowe, 15 lutego 2016

Boeing przeprowadził próby podawania paliwa z tankowca KC-46A samolotowi wielozadaniowemu F/A-18 Hornet.

F/A-18C pobiera paliwo ze zbiorników KC-46A za pomocą przewodu elastycznego / Zdjęcie: John D. Parker, Boeing

W ramach prób zdolności nowego wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus, przeznaczonego dla US Air Force, przeprowadzono tankowanie kolejnego typu statku powietrznego. Tym razem paliwo pobierał F/A-18C Hornet ze składu 23. eskadry doświadczalnej US Navy. Początkowo planowano tankowanie transportowca C-17A Globemaster, ale brak dostępnych samolotów tego typu wymusił zmianę harmonogramu

W trakcie ponad 4-godzinnego lotu, wykonanego 10 lutego, pilot Horneta pobierał naftę na wysokości 6100 m za pomocą sondy zabudowanej w kadłubie i przewodu elastycznego, wysuwanego z zasobnika umieszczonego pod skrzydłem Pegasusa. Jest to standardowy sposób przetaczania paliwa używany przez lotników US Navy, US Marine Corps i wielu innych państw z całego świata. Pozwala on na podanie 1515 l nafty na minutę.

Pod koniec stycznia KC-46A brał udział w próbie tankowania F-16. Wówczas użyto przewodu sztywnego, za pomocą którego można przetoczyć aż 4544 l l paliwa w ciągu minuty (KC-46A tankuje F-16, 2016-01-25).

W trakcie kolejnych lotów Pegasus ma pobierać paliwo od innego tankowca US Air Force – KC-10. W planach jest też podawanie paliwa przez KC-46A innym samolotom: C-17A i uderzeniowemu AV-8B Harrier II.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.