Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pegasus demonstruje zdolności

Lotnictwo wojskowe, 12 października 2015

KC-46A wykonał loty z wypuszczonym przewodem sztywnym i przewodami elastycznymi, służącymi do przetaczania paliwa.

KC-46A z wysuniętym sztywnym przewodem do podawania paliwa / Zdjęcie: US Air Force

Drugi przedseryjny wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący Boeing KC-46A Pegasus (EMD2) wykonał na terenie bazy US Air Force Wright-Patterson kolejne loty próbne. Ich celem było sprawdzenie działania instalacji wypuszczania i chowania przewodu sztywnego i przewodów elastycznych, służących do przetaczania paliwa innym statkom powietrznym. KC-46A ma być przystosowany do podawania paliwa ponad 45 samolotom i śmigłowcom eksploatowanym przez siły zbrojne USA i kraje sojusznicze (Pierwszy lot KC-46A, 2015-09-28).

8 października przeprowadzono badania dwóch przewodów elastycznych, umieszczonych w zasobnikach podskrzydłowych i jednego, zabudowanego w kadłubie. Pozwalają one łącznie na podanie ponad 4540 l paliwa na minutę.

Dzień później zrealizowano procedurę wypuszczania i chowania sztywnego przewodu paliwowego, zabudowanego pod kadłubem Pegasusa, umożliwiającego przetaczanie ponad 4540 l paliwa na minutę. Jego operator steruje ruchami przewodu za pomocą joysticka, obserwując proces tankowania na 24-calowym ekranie, w 3 wymiarach. Obserwacja odbywa się za pośrednictwem okularów stereoskopowych i kamer, których kąt widzenia (185º) zapewnia obserwację wszystkich 3 punktów tankowania.

KC-46A będzie mógł także pobierać naftę od innych tankowców, za pośrednictwem przewodu sztywnego i przyłącza, umieszczonego na górnej powierzchni kadłuba, za kabiną załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.