Pierwszego dnia katarskich targów Saab przedstawił założenia strategii marketingowej w regionie.
Na specjalnie zorganizowanym spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele szwedzkiego producenta omówili założenia strategii marketingowej wobec państw regionu. W najbliższych latach jednym z priorytetów Saaba będzie poszukiwanie nabywców morskich systemów uzbrojenia, a także środków obserwacji i analizy otoczenia podwodnego. Duży nacisk ma być kładziony na promowanie m.in. systemów służących do wykrywania, lokalizacji i neutralizacji min morskich lub improwizowanych urządzeń wybuchowych (Rozwój MuMNS, 2015-09-21; DSEI 2015: Przeciwminowy Saab, 2015-09-18).
Na korzyść szwedzkiej oferty działać ma m.in. szeroki zakres oferowanych rozwiązań technicznych. Umożliwiają one nie tylko uzyskanie kompleksowej wiedzy o najbliższym otoczeniu, ale także pozwalają na jej efektywne wykorzystanie, poprzez zwiększenie świadomości sytuacyjnej oficerów dowodzących i zapewnienie im odpowiednich środków reakcji, np. w postaci pocisków kierowanych rodziny RBS-15 (Dłuższe ręce MW, 2015-01-21).
Przedstawiciele Saaba nie ukrywają, że duży wpływ na strategię marketingową producenta wobec Bliskiego Wschodu ma trudna i dynamicznie rozwijająca się sytuacja polityczna w tej części świata. Rosnące znaczenie zagrożeń asymetrycznych, które mogłyby np. zdestabilizować żeglugę na wodach Zatoki Perskiej, skłania państwa tego regionu do zakupu środków obserwacji i analizy środowiska morskiego, a także aktywnej ochrony infrastruktury krytycznej.