Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FIA 2016: Wyniki Airbusa

Lotnictwo cywilne, 15 lipca 2016

Koncern Airbus opublikował wyniki sprzedaży dużych samolotów pasażerskich podczas wystawy w Farnborough.

W trakcie salonu w Farnborough Airbus zdobył zamówienia na 279 samolotów pasażerskich, wartych 35 mld USD / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Podczas tegorocznego salonu lotniczego w Farnborough Airbus zdobył zamówienia na 279 dużych samolotów pasażerskich. Ich wartość, według cen katalogowych, wynosi 35 mld USD (ok. 139 mld zł). Na powyższą liczbę składają się wiążące zamówienia na 197 samolotów, warte 26,3 mld USD i zobowiązania (np. listy intencyjne) na 82 samoloty, warte 8,7 mld USD.

Najlepiej sprzedawały się w Farnborough samoloty z rodziny A320. Zawarto tam transakcje na 269 samolotów wąskokadłubowych, wartych 31,3 mld USD. Lwia część w/w umów dotyczyła modelu A321neo. AirAsia zamówiły 100, Norwegian – 30 (A321LR), a ALAFCO 10 samolotów (FIA 2016: Więcej Airbusów dla AirAsia, 2016-07-13).

Oprócz tego Synergy Aerospace Corporation sfinalizowało zakup 62 A320neo, Germania złożyła zamówienie na 25 A320neo, Go Air podpisały memorandum o porozumieniu w sprawie zakupu 72 A320neo, a Air Côte d’Ivoire zakupiły jednego A320neo. Z kolei Jetstar Pacific Airlines podpisały memorandum o porozumieniu na 10 A320ceo, WOW zamówiły 4 A321, a Air Lease Corporation jednego A321. Ogółem koncern z Tuluzy zdobył 187 wiążących zamówień wartych 22,6 mld USD i zobowiązania zakupu kolejnych 82 samolotów za 8,7 mld USD.

W segmencie samolotów szerokokadłubowych Airbus zdobył wiążące zamówienia na 8 A350-1000 od Virgin Atlantic Airways (4 kolejne będą dzierżawione od ALC) i 2 A330-300 od Aer Lingus. Linie Arkia zobowiązały się do nabycia 4 A330-900neo, a Air Lease Corporation – 3 A350-900 (FIA 2016: Virgin Atlantic kupuje A350-1000, 2016-07-11).

Oprócz nowych zamówień na samoloty szerokokadłubowe, podczas wystawy w Farnborough złożone zostało też przez DHL Express zamówienie początkowe dotyczące przebudowy pasażerskich A330-300 na transportowce. Program ten będzie prowadzony we współpracy z EFW i ST Aerospace.

Zamówienia, które zdobyliśmy w tym tygodniu w Farnborough potwierdzają doskonałą kondycję naszej branży oraz to, że raz jeszcze prześcignęliśmy naszą konkurencję. Ponadto fakt, że linie lotnicze wybierają większego A321neo pokazuje, że jest on niekwestionowanym liderem w środkowym segmencie rynku – podsumował imprezę John Leahy, główny dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.